נתניהו: "הסכם הגרעין מבוסס על שקרים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס הערב: "הערב נחשוף הוכחות נחרצות חדשות על תכנית הגרעין שאיראן מסתירה בארכיון הפרטי שלה..הסכם הגרעין מבוסס על שקרים".

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/18 20:07 טו באייר התשעח

נתניהו: "הסכם הגרעין מבוסס על שקרים"
נתניהו הערב, צילום: צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (ב') מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב וחשף מידע מודיעיני חדש שהגיע לידי ישראל ואשר מוכיח כי איראן אינה עומדת בתנאי הסכם הגרעין ועל כן קורא לפעול לביטולו. נתניהו חשף את "תכנית עמאד" - תכנית הגרעין אשר נבנתה ביסודיות ומתפרשת על פני 55 אלף קבצים ומסמכים. לדבריו: "זהו הישג מודיעיני מהחשובים שידעה מדינה ישראל. החומר נמצא בידינו מספר שבועות והוא חושף מסמכים סודיים של המשטר האיראני. המסמכים מראים את הפעולות שאיראן עשתה על מנת להשיג נשק גרעיני. הסכם הגרעין מבוסס על שקרים, אסור היה להגיע אליו".

עוד אמר נתניהו: "אחרי שחתמה על הסכם הגרעין ב-2015, איראן העצימה את המאמצים להסתיר את פרויקט הגרעין. ב-2017 איראן הזיזה את המתקנים למקום סודי בטהרן".

באשר לאופן הגעת מדינת ישראל לחומרים המסווגים, הציג נתניהו תמונה ואמר: "מעט איראנים ידעו איפה זה, מעט מאוד. וגם מעט מאוד ישראלים. מבחוץ זה נראה כמו מבנה תמים. מבפנים זה מכיל את הארכיון האטומי הסודי, נעול בתיקים ענקיים. לפני כמה שבועות, בהישג מודיעני גדול, ישראל השיגה חצי טון מהחומר בתוך הקירות האלה".

במסיבת עיתונאים בבית הלבן אמר טראמפ מיד לאחר נאום נתניהו: "מה שישראל עשתה ומה שנתניהו עשה, שולח את המסר הנכון. בעוד 7 שנים הם יכולים לפתח נשק גרעיני וזה לא מצב המתקבל על הדעת. נראה מה יקרה, לא אומר לכם מה נעשה, אך זה לא אומר שלא נחתור להסכם אמיתי".

מוקדם יותר היום נקראו שרי הקבינט מדיני-ביטחוני לישיבה דחופה ובה עודכנו בפרטי הדברים שנתניהו שיתף הערב.