"לא ניתן להסדיר": סמוטריץ' אישר את הפינוי - בסביבתו מסבירים

לאחר שמאחז "אעירה השחר" פונה הבוקר, נשמעה ביקורת מצד התושבים כנגד השר סמוטריץ'. בסביבתו מאשרים שאישר את הפינוי ומסבירים כי הקרקע היא קרקע פרטית פלשתינית: "לא הצלחנו להביא לפתרון בהסכמה של העברתם לאדמות מדינה סמוכות"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 14/08/23 10:18 כז באב התשפג

"לא ניתן להסדיר": סמוטריץ' אישר את הפינוי - בסביבתו מסבירים
סמטריץ', אישר את הפינוי, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

ביקורות רבות הושמעו מצד תושבי המאחז "אעירה השחר" שבבנימין על השר סמוטריץ', זאת לאחר שהבוקר (ב') הרסו כוחות הביטחון בתים במאחז. לאחר הביקורות, סמוטריץ' מאשר כי ידע על הפינוי ואישר אותו, בסביבתו ניסו להסביר מדוע התרחש הפינוי.

ההסבר של סמוטריץ' לפינוי

"מדובר במבנים חדשים שנבנו על קרקע פרטית ערבית מוסדרת ולא ניתן להסדיר אותם" אמר גורם המקורב לסמוטריץ' בדברים בפורסמו ב"חדשות 12", "וביחס אליהם יש דרישה של מערכת הביטחון והמשפטנים לאכיפה". הגורמים הסבירו כי ניסו להגיע לפתרון של הרגע האחרון: "למרבה הצער לא הצלחנו להביא לפתרון בהסכמה של העברתם לאדמות מדינה סמוכות כדי להסדירם כפי שפעלנו ואנחנו פועלים במקומות אחרים, כמו למשל בחומש. במשמרת שלנו אנחנו בונים ומסדירים בהתיישבות בהיקפים חסרי תקדים ועושים זאת בגאון, בסמכות וברשות".

הפינוי, הבוקר

הפינוי, הבוקר, צילום: ללא

הדברים לא שכנעו את תושבי המאחז שם ממשיכים להשמיע ביקורת קשה כלפי הממשלה: "שום דבר אסטרטגי, שלושה בתים פה, ארבעה בתים שם. הערבים ימשיכו לבנות אלפי בתים ליהודים, ביהודה, בנימין, בשומרון ובכל הארץ" אמר חתנה של השרה סטרוק, נפתלי אורבך והעביר ביקורת ישירה על הממשלה: " גם ממשלת הימין שלהם יודעת לעודד את אויבינו" אמר.

"ציפיתי שסמוטריץ' יפעל אחרת, אני מאוד מאוכזב מההתנהלות שלו"

"יש בשטח עשרות אלפי בתים לא חוקיים" אמר אריאל דנינו, פעיל ימין ותושב המקום שפונה הבוקר, בראיון ל-103fm שגם סיפר כי התושבים במקום ניסו להתקשר לסמוטריץ' אך לא קיבלו מענה "פשוט הם שייכים לערבים אז לא הורסים אותם. ציפינו לפחות שכמו שלא הורסים להם, לא יהרסו גם אצלנו. ציפיתי שסמוטריץ' יפעל אחרת, אני מאוד מאוכזב מההתנהלות שלו ושל עוד אחרים בממשלה".