"סמוטריץ' בוחר להילחם בהתיישבות": המנהל האזרחי הרס 3 בתים בבנימין

כוחות מג"ב והמנהל האזרחי הרסו שלושה בתים במאחז אעירה שחר שבבנימין ותושבי המקום מפנים אצבע מאשימה לשר סמוטריץ': "ממשלת הימין ממשיכה את מסורת גנץ ולפיד". רבה של כוכב השחר: "צריך להתקומם ולמחות על העוול הסתמי"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 14/08/23 08:54 כז באב התשפג

"סמוטריץ' בוחר להילחם בהתיישבות": המנהל האזרחי הרס 3 בתים בבנימין
הפינוי, הבוקר, צילום: ללא

כוחות גדולים של שוטרי מג"ב ומנהל אזרחי פשטו הבוקר (ב') על גבעת אעירה שחר שבבנימין במה שהפך להיות הפינוי הראשון מאז הוקמה הממשלה, אך גם אחד הגדולים שנערכו בתקופה האחרונה, כך לפי התושבים במקום.

שלושה בתים נהרסו בידי כוחות הביטחון

תושבים רבים מיישובי הסביבה הגיעו למקום ומחו כנגד הכוחות. בסיומו של הפינוי, הרסו כוחות הביטחון שלושה בתים והחרימו קרוואן נוסף. גורמים בהתיישבות העבירו ביקורת על השר סמוטריץ' שהדבר באחריותו ואמרו כי על פי ההסכמים הקואלציונים, פינוי מבנים בהתיישבות היהודית יעשה תחת סמכותו ובאישורו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', למעט מקרים חריגים כגון צורך ביטחוני דחוף, או בניה חדשה - שהם תחת סמכותו של שר הביטחון יואב גלנט.

הרס המאחז אעירה השחר, הבוקר צילום: ללא

באעירה שחר תקפו את ההרס: "ממשלת הימין ממשיכה את מסורת גנץ ולפיד, לפגוע בהתיישבות היהודית ולהרוס בתים. הדברים חמורים הרבה יותר כשכל זה מגיע שבוע אחרי עלילות דם כנגד מתיישבים גיבורים שהגנו על עצמם. אחרי שנחשפו השקרים של דובר צה"ל שאימץ במהלך השבת את הגרסה השיקרית של הערבים לגבי אירועי בורקה, עכשיו מגיע תור הנקמה".

מאשימים בעיקר את סמוטריץ'

לטענת התושבים "בפינוי עכשיו מתבצע הרס של בתי משפחות עם ילדים, בתים שקיימים בגבעה מעל לחצי שנה, שהם תחת אחריותו של השר בצלאל סמוטריץ' ועליו לאשר את ההריסה שלהם. מזעזע שסמוטריץ' בוחר להילחם בהתיישבות",כך תקפו.

רב היישוב כוכב השחר, הרב אוהד קרקובר התייחס לפינוי הבוקר באעירה שחר ואמר: "בוקר קשה מאוד לעם ישראל. הרסו פה בתים של כמה משפחות, ולמה? יש פה אדמות טרשים ריקות שאנשים חלוצים באו ובמסירות גדולה ובאהבה ובעדינות ובאצילות יישבו את ארץ ישראל. למה הורסים את זה? בשביל שיבואו פה ערבים? צריך להתקומם ולמחות על העוול הסתמי של הרס לשם הרס".