בשורה לתושבי יו"ש: העבודות על הכביש העוקף יתחילו בקרוב

חמש שנים לאחר שביתת הרעב, מאהל המחאה והסכם הכבישים העוקפים, שרת התחבורה מירי רגב סיכמה עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן כי עבודות כביש עוקף לובאן יחלו באוקטובר

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/23 08:12 כב באב התשפג

בשורה לתושבי יו"ש: העבודות על הכביש העוקף יתחילו בקרוב
לובאן, צילום: Moshe Shai/FLASH90

חמש שנים לאחר מאהל המחאה של ראשי הרשויות והמשפחות השכולות לסלילת הכבישים העוקפים ביו"ש, סיכמה שרת התחבורה מירי רגב, בפגישת עבודה שקיימה יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ, קמ"ט תחבורה ישראל אפריאט והצוות המקצועי במשרד התחבורה, כי העבודות על סלילת כביש עוקף לובאן, בעלות של כ- 120 מליון שקלים, יחלו בחודש אוקטובר הקרוב.

סלילתו של עוקף לובאן החלה ב- 2006 ונעצרה כך שהוא נבנה רק בחלקו, ונותר כחלק מהעבודות להזיז את גדר ההפרדה ואת מעבר רנטיס. סלילת הכביש שהיה צריך לשרת עשרות אלפי תושבי מערב השומרון, ולו חשיבות בטיחותית ובטחונית נקטעה באיבה.

הסכם עם הממשלה לתקצב את המשך סלילתו התקבלה לאחר אוהל המחאה של ראשי רשויות ביו"ש והמשפחות השכולות בהובלת הדס מזרחי, לאחר שהמוחים שבתו רעב וישבו 3 שבועות על המדרכה ליד בית ראש הממשלה.

העבודות על הכביש יחלו באוקטובר הקרוב

העבודות על הכביש יחלו באוקטובר הקרוב צילום: דוברות משרד התחבורה

נועד להסיט את תנועת כלי הרכב מכפר

הכביש החדש נועד להסיט את תנועת כלי הרכב מכפר לובאן לכביש עוקף במטרה להגביר את בטיחותם של הנהגים. כיום נאלצים מתיישבי האזור והנוסעים הרבים לנסוע דרך הכפר הפלסטיני ולעמוד בפקקים ארוכים העלולים לסכן את ביטחונם. הכביש החדש יגביר את הבטיחות והביטחון בדרכים באזור וצפוי להגדיל בצורה משמעותית את ההתיישבות באזור מערב השומרון, ובגוש מערבה (פדואל, ברוכין, לשם).

שני מסלולי נסיעה ונתיב אחד בכל כיוון

כביש עוקף לובאן קודם על ידי משרד הביטחון. בחמש השנים האחרונות התקדם התכנון ועוכב למשך כשנה וחצי, עקב החלטת הממשלה הקודמת שלא לתקצב אותו. כעת, השרה רגב החליטה לקדם את הנושא ובסיועו של השר סמוטריץ' האישור לתקציב הנדרש עבר. הכביש העוקף ייבנה בסטנדרט גבוה ויכלול שני מסלולי נסיעה ונתיב אחד בכל כיוון, עם הפרדה קשיחה ותאורה חדשנית. הכביש צפוי להיפתח לתנועה בתוך שנתיים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים: "מיום כניסתי לתפקיד, התחלתי להניע מחדש פרויקטים ביהודה ושומרון שעוכבו או הוקפאו במשך שנים, ולקדם פרויקטים חדשים במסגרת תכנית החומש של המשרד, הכוללת סכום חסר תקדים של יותר משלושה וחצי מיליארד שקלים המיועדים לפיתוח ביהודה ושומרון". ראש מועצת שומרון דגן הוסיף: "זו בשורה אדירה לתושבי יהודה ושומרון ולכל עם ישראל גם בהיבט הבטיחותי, גם בהיבט הביטחוני וגם בהיותו כלי משמעותי להגעה ליעד מיליון תושבים בשומרון".