5 שנים אחרי ההרס: אושרה תכנית שמסדירה את נתיב האבות

מועצה אזורית גוש עציון מפרסמת להפקדה את התכנית לשכונת נתיב האבות, ראש המועצה, שלמה נאמן: פרשיית נתיב האבות יכולה לשמש תזכורת מהדהדת לכמה עוול מערכת המשפט יכולה לגרום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/23 15:17 כד בתמוז התשפג

5 שנים אחרי ההרס: אושרה תכנית שמסדירה את נתיב האבות
היישוב אלעזר מתרחב, צילום: דוברות

מגדילים את ההתיישבות: חמש שנים לאחר ההרס בנתיב האבות, פורסמה להפקדה התכנית המסדירה את שכונת נתיב האבות וכוללת כ- 430 יחידות דיור בשכונה של היישוב אלעזר. שלב הפרסום הוא שלב משמעותי והכרחי לקראת אישורה הסופי של התכנית. התכנית מסדירה את בתי 15 המשפחות שפונו ביוני 2018 ותכלול כאמור כ-430 בתים. תכנית זו תהיה לשכונה העתידית שתרחיב את היישוב אלעזר.

נזכיר כי 15 בתים בשכונת נתיב האבות בגוש עציון פונו לפני כ-5 שנים בהוראת בית המשפט העליון, בטענה שהקרקע עליה בנויים הבתים היא בבעלות פלסטינית פרטית, אולם בעל הקרקע לא נמצא ולא דרש את קניינו. 

הריסת הבתים האחרונים בנתיב האבות

הריסת הבתים האחרונים בנתיב האבות צילום: מטה המאבק בנתיב האבות

"מתקנת עוול משפטי וגם כמעט מכפילה את היישוב"

ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, אמר כי: "היום היה ניתן לחוש את ההתרגשות במועצה, ובעיקר באגף ההנדסה שבהנחייתי, עמלו רבות על התכנית". לדבריו: "מבחינתי האישית זו סגירת מעגל, החל מאותם ימי מאבק כשליוויתי את התושבים כראש מועצה חדש בתפקיד ועד להסדרת התכנית זו ובעז"ה בניית הבתים בהקדם. התכנית הנוכחית גם מתקנת עוול משפטי וגם כמעט מכפילה את היישוב אלעזר".

עוד אמר: "זהו יום חג עבור גוש עציון, היישוב אלעזר ובעיקר לתושבי נתיב האבות ששילמו מחיר כה כבד. פרשיית נתיב האבות יכולה לשמש תזכורת מהדהדת לכמה עוול מערכת המשפט יכולה לגרום לאזרח מהשורה".

תכנית הבניה לאלעזר

תכנית הבניה לאלעזר צילום: דוברות