בניגוד לדעתו של השר: האלוף לא הקצה כוחות להרס בניה בלתי חוקית פלשתינית

אלוף פיקוד מרכז צמצם משמעותית את הקצאות האבטחה לפעולות אכיפה נגד בניה פלשתינית בלתי חוקית, למרות הנחיות סמוטריץ' בנושא: "שימוש בסמכות ביטחונית בכדי לסכל החלטה מדינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/23 09:13 יח בתמוז התשפג

בניגוד לדעתו של השר: האלוף לא הקצה כוחות להרס בניה בלתי חוקית פלשתינית
אילוסטרציה , צילום: Yaakov Lederman/Flash90

 

בתקופה האחרונה, אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס קיצץ את מספר הכוחות המוקצים לאבטחת פעולות אכיפה נגד בנייה לא חוקית פלשתינית ביו"ש. כתוצאה, על אף הוראת השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' להגברת האכיפה בנושא, מדיניותו לא יושמה במלואה בשטח, כך נחשף היום (ו') ב"ישראל היום". בתגובה שיגר סמוטריץ' מכתב לגלנט ונתניהו בנושא.

נתונים של המנהל האזרחי שפורסמו ב"ישראל היום" חושפים כי בחודש יוני האחרון נעשו רק כרבע מפעולות האכיפה ביחס לחודשיים הקודמים -בין 7 ל- 11 פעולות אכיפה בשבוע. זאת בניגוד לחודשים אפריל -מאי, בהם, פעולות האכיפה מידי שבוע נעו בין 36 פעולות ל- 43. 

"אלוף הפיקוד עומד בסירובו לאבטח את פעולות האכיפה המסוכמות"

במכתב ששלח סמוטריץ' לגלנט ונתניהו, כתב כי, "סיכום הדיון הופץ ללשכת שר הביטחון ולגורמים הרלוונטיים. שעות ספורות בלבד לאחר קיום הדיון הודיע אלוף פיקוד מרכז למנהל האזרחי על ביטול כלל כוחות האבטחה בחטיבות השונות אשר אושרו לטובת אבטחת האכיפה באותו שבוע, וזאת באופן חד צדדי וללא שיח כלשהו", האשים השר.

סמוטריץ

סמוטריץ' צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לטענתו, "הנחיה זו ניתנה להבנתי בעקבות אי שביעות רצונו של האלוף מסיכום הדיון האמור. מאז, אלוף הפיקוד עומד בסירובו לאבטח את פעולות האכיפה המסוכמות במסגרת הדיונים המקצועיים של פורום האכיפה המתכנס אחת לשבוע ובשבועות האחרונים מתבצעות במגזר הערבי פעולות אכיפה מינוריות בלבד".

"שימוש בסמכות ביטחונית בכדי לסכל החלטה מדינית"

עוד האשים סמוטריץ' את פוקס כי הוא משתמש בסמכותו הביטחונית כדי לסכל את החלטותיו: "השימוש בסמכות הביטחונית בכדי לסכל החלטה מדינית, כל אימת שהנחיה מדינית זו או אחרת אינה מוצאת חן בעיני אלוף הפיקוד עלולה להוביל לאובדן אמון בהערכות המצב של קציני צה"ל". טען

"אבקשכם להנחות את אלוף הפיקוד לחזור לתאום פרודוקטיבי מלא של פעולות האכיפה בהתבסס על שיקולים מבצעיים וביטחוניים בלבד ובהתאם למדיניותי כדרג מדיני. התנהלות זו אינה יכולה להיות קבילה במדינה דמוקרטית מתוקנת", סיכם השר את מכתבו.

יהודה פוקס

יהודה פוקס צילום: דובר צה"ל