ראיון מזכיר היישוב עפרה המום: "לאן הגענו שקוראים למח"ט רוצח?"

מזכיר היישוב עפרה, שמואל קרסנטי, מסביר מה גרם להנהלה לצאת במכתב תמיכה במח"ט בנימין ומתייחס לביקורת שנשמעה מצד חלק מהתושבים: "אי אפשר שלא לתמוך בקצין שנותן את נפשו למען ביטחוננו. התבלבלנו לגמרי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/23 16:45 ט בתמוז התשפג

מזכיר היישוב עפרה המום: "לאן הגענו שקוראים למח"ט רוצח?"
צילום: אלעד הומינר

בעקבות הביקורת שנשמעה על מח"ט בנימין, אלוף משנה אליאב אלבז בשבוע האחרון, הנהלת היישוב עפרה הוציאה אמש (ג') מכתב תמיכה והוקרה על פועלם של כוחות הביטחון בגזרה תחת הכותרת "מעריכים את העשייה שלך". המכתב עורר את זעמם של כמה תושבים שלא הזדהו עם התוכן ופתחו קבוצת מחאה על מנת למחות נגד מה שהם כינו "הרפיסות והפגיעה בנו".

בשיחה עם "חדשות כיפה", מזכיר היישוב עפרה, שמואל קרנסטי, שחתום על המכתב, מסביר מה גרם להנהלת היישוב לפרסם תמיכה פומבית במח"ט בנימין, מתייחס להתנגדותם של מצד חלק מהתושבים ולא חוסך בביקורת על התנהלותה של מערכת הביטחון בגזרה בתקופה האחרונה.

"לקרוא למח"ט שנותן את נפשו לביטחון התושבים רוצח? התבלבלנו לגמרי"

בפתח דבריו, מסביר קרסנטי כי הסרטון בו נראה מח"ט בנימין מגורש מהשבעה של משפחת מסעוד זעזע את הנהלת היישוב, מה שגרם להם לפרסם את מכתב תמיכה. "מה שהדליק את הסיפור של המכתב הוא הסרטון הבלתי ייאמן והמזעזע בו נראה מח"ט בנימין מגורש משבעה תוך כדי שקוראים לעברו רוצח. לאן הגענו? לקרוא למח"ט שנותן את נפשו, יום וליל לביטחון התושבים רוצח? התבלבלנו לגמרי. שנתיים הוא לא ישן  כשכל הלילה הוא מנסה לסכל פיגועים באזור ולהגן על תושבי בנימין. אחרי שאתה רואה את הסרטון הזה ומכיר את עשייתו החשובה בגזרה, אתה לא יכול שלא להגיב".

מכתב הנהגת היישוב

המכתב הנהגת היישוב שעורר סערה צילום: צילום מסך

מזכיר היישוב התייחס להתנגדות שנשמעה מתוך היישוב למכתב התמיכה. "מותר לחלוק, אבל לא ראיתי אותם יוצאים בתמיכה כשצה"ל יוצא למבצעים חטיבתיים על סילוואד או כפרים של מרצחים ועוצרים שם מאות אנשים. לא ראיתי שנפתחו קבוצות תמיכה בוואטסאפ. כי זה רגיל וברור להם?".

"לא ייתכן שאדם מהיישוב שביקר את אחיו שנפצע בפיגוע בדרך חזרה חוטף אבנים בכביש"

קרסנטי מדגיש כי למרות תמיכתו במח"ט בנימין, יש לו ביקורת על התנהלותה של מערכת הביטחון בגזרת בנימין בתקופה האחרונה. "יש ביקורת על הצבא, יש ביקורת על תחושת הביטחון, יש ביקורת על האירוע בו ציר עטרת נווה צוף היה סגור במשך 3 שעות על ידי פורעים ערבים. יש תושבים שחיים כאן ורוצים לחיות פה בביטחון. לא ייתכן שאדם מהיישוב, שביקר את אחיו שנפצע בפיגוע, בדרך חזרה חוטף אבנים בכביש". 

אל"מ אלבז, סערה סביב מכתב התמיכה

"הוא הודה שהוא נכשל בהגנה על תושבי עלי". אל"מ אלבז. צילום: דובר צה"ל

בסיום דבריו, טוען קרנסטי כי בניגוד לשמועות, מח"ט בנימין לקח על עצמו אחריות על הפיגוע בעלי. "לאחר הפיגוע הוא הודה שהוא נכשל בהגנה על תושבי עלי ועל תושבי בנימין. הוא הודה שהיה פיגוע בגזרתו ונרצחו ארבעה אנשים במשמרת שלו. היעלה על הדעת שמח"ט, שחתום על הגזרה, יהיה עם הראש באדמה בגלל הפיגוע? בוודאי שזה מזיז לו והוא לקח על עצמו את האחריות לכך".

צפו: מח"ט בנימין מגורש מהשבעה של משפחתו של הראל מסעוד הי"ד