בחשאי במהלך הלילה: ישיבת חומש הוקמה מחדש על אדמות מדינה

 לאחר שלפני כחודשיים עבר החוק לביטול חוק ההתנתקות בשומרון התמקמה הלילה ישיבת חומש במשכן הקבע באדמות המדינה, מטרים ספורים מהמקום בו ישבה עד היום

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/23 07:32 ט בסיון התשפג

בחשאי במהלך הלילה: ישיבת חומש הוקמה מחדש על אדמות מדינה
בקמה מחודשת של ישיבת חומש, צילום: ישיבת חומש

באישון לילה התמקמה ישיבת חומש במשכנה הקבוע: חודש לאחר שעבר חוק לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון, במבצע חשאי לאורך הלילה תלמידי ישיבת חומש מיקמו את הישיבה במקומה הקבוע באדמות המדינה- צעד נוסף בדרך להסדרה המלאה של ישיבת חומש. זאת בעקבות הנחיית שר הביטחון גלנט לאלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס, לחתום על צו מיוחד לאבטוח צפון השומרון. הקמת הישיבה מטרים ספורים ממיקומה הקודם, על אדמות מדינה, מאפשרת לעקוף את העתירה שהוגשה לבג"ץ על כך שהישיבה ממוקמת באדמות לא חוקיות.

במבצע שהתאפשר בעזרת תרומות מהארץ ומהעולם השתתפו תלמידי ישיבת חומש ומתנדבים שהגיעו לסייע. בסיום העבודות לפנות בוקר הגיע ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן למקום קבע מזוזה בכניסה לבית המדרש של הישיבה, ובירך: "רגע היסטורי - צעדים ספורים מתיקון העוול הנורא של הגירוש בחומש".

ישיבת חומש הוקמה מחדש

ישיבת חומש הוקמה מחדש צילום: ישיבת חומש

"עוד נגיע לגנים כדים ושא-נור, עם ישראל מרים היום את הראש"

לדברי ראש המועצה, "לפני כחודשיים הכנסת הסירה באופן ממלכתי את אות הקין של הגירוש מספר החוקים של מדינת ישראל. וזהו צעד נוסף בדרך לתיקון המלא, עוד נגיע לגנים כדים ושא-נור, עם ישראל מרים היום את הראש". 

מנכ"ל ישיבת חומש שמואל וונדי הוסיף, "ברוך השם התקדמנו הלילה עוד צעד לקראת ההסדרה המלאה של ההתיישבות והישיבה בחומש. אנחנו מודים לכל התורמים והמתנדבים ולכל העוסקים במלאכה לאורך כל השנים, שסייעו להגיע לרגע הזה".

ראש מועצת יש"ע, שלמה נאמן: "בוקר היסטורי ומרגש עבור כל עם ישראל. לאחר כמעט 18 שנה מפשע הגירוש הנורא, זכו הבוקר סוף סוף תלמידי הישיבה לברך את ברכת מציב גבול אלמנה הנכספת", נאמן אמר כי, "מברכים את תלמידי הישיבה, רבניה והציבור הגדול הנלחם כבר 16 שנה על המשך הנוכחות יהודית בצפון השומרון".

בן גביר: "רגע היסטורי מרגש"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מסר כי "הקמת הישיבה בחומש היא רגע היסטורי מרגש ומסמלת את המעבר מממשלת חורבן, לבניין ופיתוח של כל מדינת ישראל". עוד בירך השר את חברת הכנסת לימור סון הר מלך: "תושבת חומש לשעבר, שיזמה והעבירה את התיקון לביטול החוק הגזעני לגירוש יהודים מצפון השומרון". גם שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, אמר כי "כל מי שההתיישבות בארץ ישראל חשובה לו, התרגש מהבשורה על הקמת מבנה הישיבה 18 שנה לאחר הגירוש מצפון השומרון".