אלפים חגגו 56 שנים לשחרור השומרון: "המאבק שלנו נמשך"

באירועים המרכזיים בשומרון חגגו אלפים את יום שחרור ירושלים והשומרון החל באותו היום. בצפון השומרון צעדו מעל 1,500 תלמידים בצעדת השומרון | יוסי דגן: "זה יום של הודיה על הטוב ולקיחת אחריות להמשיך לבנות את ההתיישבות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/05/23 13:23 כח באייר התשפג

אלפים חגגו 56 שנים לשחרור השומרון: "המאבק שלנו נמשך"
חוגגים את שחרור השומרון | , צילום: מועצה אזורית שומרון

אלפים רבים חגגו אתמול את יום שחרור ירושלים והשומרון בשני האירועים המרכזיים בשומרון - עצרת ישיבות ההסדר בגב ההר ובצעדת השומרון בצפון השומרון. היום התקיימה "צעדת החיבור של גוש מערבא", לכבוד יום שחרור ירושלים והשומרון, צעדה של אלפים מברוכין לעלי זהב פדואל ולשם וכן להקה וריקודים בסיום הצעדה.

כ-1,000 בני ישיבות ההסדר בגב ההר התאספו לישיבת הר ברכה שבשומרון לחגוג בשירה וריקודים את יום שחרור ירושלים והשומרון. באירוע המרכזי בצפון השומרון - "צעדת השומרון" צעדו לראשונה כל מסגרות החינוך בצפון השומרון עם דגלים ובליווי מוסיקלי, כ-1,600 תלמידים, זאת כחלק מפעילות אגף החינוך במועצה האזורית שומרון.

בחגיגות ישיבות ההסדר בגב ההר השתתפו:  רב השומרון הרב אליקים, הרב אליעזר מלמד רב הישוב הר ברכה, הרב דוד דודקביץ' ראש ישיבת "רועה ישראל" ורב הישוב יצהר, הרב יהשע ואן דייק ראש ישיבת איתמר, הרב דוד אמיתי, רבני הישובים, וכן ראש מועצת שומרון יוסי דגן וסגנו דוידי בן ציון. 

"המאבק שלנו על השומרון נמשך"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בעצרת בישיבת ההסדר בהר ברכה: "הדגל שלנו, דגל ההתיישבות, דגל תורת ארץ ישראל - הוא דגל אחד. יש לנו כפי שהרב צבי יהודה קוק זצ"ל כינה זאת, 'תורה גואלת'. כך מכוח תורתו, ומכוח תלמידיו - בראשם רבותינו, נבנתה כל ההתיישבות. המאבק שלנו על השומרון נמשך".

לדבריו של ראש המועצה: "האתגר המרכזי הוא כמה יהודים יגורו בעומק השטח - בגב ההר ובצפון השומרון. זה האתגר - לגור פה, להיות החלוצים שמביאים את המיליון לשומרון. בזכותם עם ישראל ינצח! היום הוא יום של הודיה עצומה לקב"ה על כל הטוב, יחד עם לקיחת אחריות על המצווה המשמחת הזו".

באירוע המרכזי בצפון השומרון - "צעדת השומרון" צעדו לראשונה כל מסגרות החינוך בצפון השומרון עם דגלים ובליווי מוסיקלי, כ-1,600 תלמידים; תלמידי גנים, בתי ספר ממלכתי וממלכתי דתי יחד עם הקהילות של ההורים, נציגי קהילות, יו"ר ישובים ומזכירים. הם צעדו עם דגלים ובריקודים מכיכר הישוב שקד עד יער "האגדות". הצעדה הסתיימה בכינוס לשירה בציבור והופעות של ילדי השומרון. אירוע הצעדה התקיים בהשתתפות ראש המועצה, נציגי אגף חינוך מוא"ז, נוער צפון השומרון, צוותי מוסדות חינוך וותיקי הקהילות.