ממשלת ימין? הצוות הישראלי בפסגת שארם הבטיח הקפאת בניה

על רקע הביקורות על עצם קיומה של הפסגה, דנו הצוותים הישראלים והפלשתינים על הניסיונות להרגעת השטח לקראת חודש הרמאדן. הצוות הישראלי התחייב להקפאת בניה ל-4 חודשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/23 19:49 כו באדר התשפג

ממשלת ימין? הצוות הישראלי בפסגת שארם הבטיח הקפאת בניה
צחי הנגבי, התחייבות ישראלית להקפאה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פסגת שארם א-שייך: בצל הפיגוע בחווארה ובבניסיון להרגיע את השטח ביהודה ושומרון לקראת חודש הרמדאן, נערכה היום (א') פסגת שארם א-שייך במצרים בהשתתפות בכירים ישראליים ופלשתיניים. בפסגה, פסגת המשך לפסגה שנערכה בירדן, התחייבה ישראל להקפאת בניה ביהודה ושומרון.

"ישראל מתחייבת להפסיק את הדיון ביחידות דיור חדשות"

מי שייצג את ישראל בפסגה, הם ראשי מערכת הביטחון, ראש השב"כ רונן בר וראש המל"ל צחי הנגבי. בהודעה משותפת של שני הצדדים לאחר הפסגה, הבטיחה ישראל כי תקפיא את הבניה לארבעה חודשים. בהודעה משותפת של שני הצדדים נכתב: "המשתתפים מדגישים את מחויבותם לקידום יציבות ושלום עבור הפלשתינים והישראלים ולנקיטת צעדים לבניית אמון תוך פתיחת אפיקים מדיניים. ישראל מתחייבת להפסיק את הדיון ביחידות דיור חדשות בהתנחלויות לתקופה של 4 חודשים". 

מאהל מחאה של ראשי ראשויות ביו"ש, שנה שעברה

מאהל מחאה של ראשי ראשויות ביו"ש, שנה שעברה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד נכתב בהצהרה המשותפת: "ישראל והרשות הפלשתינית מדגישות את מחויבותן לכל ההסכמים הקודמים ביניהן והחליטו על הקמת מנגנון להפחתת האלימות וההסתה. הרשות הפלשתינית לוקחת על עצמה אחריות ביטחונית בשטחA בגדה". הצדדים הבטיחו לשמור על "המעמד ההיסטורי של המקומות הקדושים בירושלים".