דיוויד שטרן תושב איתמר נפצע בפיגוע והצליח לפגוע במחבל

פיגוע ירי לעבר רכב ישראלי בו נסעו הורים ושלושתם ילדיהם בחווארה. האב נפצע קשה, והאם פצועה קל, צוותי הרפואה פינו את הפצועים להמשך טיפול בבית חולים בלינסון | כוחות צה"ל בסריקות אחר המחבל

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/23 16:09 כו באדר התשפג | עודכן בתאריך 19/03/23 17:09

דיוויד שטרן תושב איתמר נפצע בפיגוע והצליח לפגוע במחבל
זירת הפיגוע בחווארה, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

 

פיגוע ירי בחווארה: בשעות הצהריים היום (א') בוצע ירי מטווח אפס לעבר רכב ישראלי בצומת עינבוס בחווארה, על ידי מחבל הולך רגל באמצעות נשק מאולתר. כתוצאה מהירי נפצע בינוני דיוויד שטרן (41), מאמן כיתת הכוננות באיתמר, שהגיב במהירות, טען את אקדחו וירה במחבל.

בשל מעצור בנשק המאולתר של המחבל וכתוצאה מתגובתו המהירה של שטרן, וכן מירי שבוצע במקביל על ידי חייל צה"ל, המחבל נפצע ונמנע אירוע קשה יותר. המחבל, לית' נאצר בן 28 מכפר מאדמא בשומרון, שלמרות פציעתו הצליח להמלט, אותר כעבור שעה קלה על ידי כוח של גדוד מילואים 9213, נוטרל מנשקו ונעצר. המחבל הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.

"היה נס גדול, לא נשקפת סכנה לחייו"

טיפול רפואי ראשוני הוענק לשטרן שנפגע בראשו ולאשתו שנפצעה קל על ידי כוחות צה"ל וצוותי מד"א שהגיעו במהירות למקום. השניים פונו לבית החולים בלינסון, שם שטרן הוכנס לחדר הטראומה עד שהתייצב מצבו, שמוגדר כבינוני.

דיוויד תיקשר על פי הדיווח עם הצוותים הרפואיים שטיפלו בו, ועדכן את הכוחות כי יש לו אקדח ברכב, וכי הוא מבקש שישמו לב לכך שלא יגיע לידיהם של מחבלים. מטעם בית חולים בלינסון נמסר כי שטרן מטופל בשעה זו בחדר הטראומה בבית החולים ""היה נס גדול, לא נשקפת סכנה לחייו" כך נמסר מטעם בית החולים.

"העברנו אותם במהירות לאמבולנסים"

חובש בכיר במד"א משה מאיר שמעון סיפר מזירת האירוע: "חברנו עם הרכב בכיכר עינאבוס יחד עם כוח רפואה של הצבא. הענקנו טיפול רפואי לגבר בשנות ה-30 שנפצע באורח קשה מירי בפלג גופו העליון ולאישה שלקתה בחרדה. העברנו אותם במהירות לאמבולנסים ופינינו אותם לבית החולים כשמצבו של הגבר קשה".

פיגוע, ארכיון

פיגוע, ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90