בשורה להתיישבות: ביטול חוק ההתנתקות התקדם שלב

במהלך ליל ההצבעות בכנסת, עברה ברוב קולות הצעת החוק לביטול חלקי של חוק ההתנתקות. הצעת החוק מבקשת לבטל את הסעיפים האוסרים על שהייה בתחום היישובים שפונו - עברה בקריאה ראשונה

חדשות כיפה חדשות 14/03/23 07:54 כא באדר התשפג

בשורה להתיישבות: ביטול חוק ההתנתקות התקדם שלב
חומש, החוק שיאפשר חזרה למקום, מתקדם, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בשורה להתיישבות: מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק יישום תוכנית ההתנתקות  וביטול איסור הכניסה לשטח בצפון השומרון והשהייה בו של  חברי הכנסת יולי יואל אדלשטיין, לימור סון הר מלך וקבוצת חברי הכנסת. בהצעת החוק תמכו 40 חברי כנסת, למול 17 חברי כנסת שהתנגדו.

"אין עוד הצדקה למנוע כניסה ושהייה של ישראלים בשטח המפונה"

על פי ההצעה, מוצע לקבוע כי סעיפים 23 עד 27 בחוק, הקובעים הגבלה ואיסור של כניסה ושהייה של אנשים בשטח המפונה החל ממועד מסוים, הסמכת כוחות הביטחון למנוע כניסה לשטח המפונה והוצאת מי ששוהה בו בניגוד לחוק לא יחולו על השטח המפונה בצפון השומרון. בדברי ההסבר נכתב להצעת החוק נכתב: "בחלוף השנים, לדעת המציעים אין עוד הצדקה למנוע כניסה ושהייה של ישראלים בשטח המפונה בצפון השומרון, ולפיכך מוצע לקבוע כי סעיפים אלה לא יחולו עוד על השטח המפונה. 

חברי הכנסת לאחר אישור החוק בוועדת חוץ וביטחון

חברי הכנסת לאחר אישור החוק בוועדת חוץ בשבוע שעבר וביטחון צילום: ללא

בוועדת חוץ וביטחון ידונו בהרחבת החוק

עתה, יעבור החוק להמשך דיונים בוועדת החוץ והביטחון לקראת ההצבעה בקריאה שניה ושלישית.  בזמןהכנת הצעת החוק לקריאה השנייה ולקריאה השלישית תבחן ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אם לשנות את שם החוק כך שישקף את התיקון המוצע וכן אם לבטל את תחולתם של סעיפים 28 עד 30(ב) על השטח בצפון השומרון, שעניינם ביטול זכויות לגבי קרקעות של ישראלים בשטח המפונה.

צילום: מטה חומש תחילה