ארה"ב מגנה את הסדרת היישובים: "מחריפים את המתיחות"

שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, גינה את ההחלטה להכשיר 9 יישובים מהתיישבות הצעירה: "מערערים את הסיכויים לפתרון שתי מדינות במשא ומתן" | גורם מדיני: "לא הופתענו, יש בינינו חילוקי דעות כבר עשרות שנים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 13/02/23 22:43 כב בשבט התשפג

ארה"ב מגנה את הסדרת היישובים: "מחריפים את המתיחות"
ההתיישבות הצעירה, צילום: פורום ההתיישבות הצעירה

בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול (א'), השריםהחליטו להכשיר באופן מיידי תשעה ישובים מההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, זאת בתגובה לפיגוע הרצחני בירושלים ולזכרם של הנרצחים. בנוסף, אושרה הכנסתם של כל הישובים הצעירים להגדרת "אתרים בהסדרה" דבר אשר יכניס אותם להליך הסדרה מלא, ובטווח מהיר יאפשר חיבור תשתיות, מרכיבי בטחון, מבני חינוך ועוד.

בתוך כך, שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, גינה את ההחלטה ואמר כי "אנו מוטרדים מאוד מההחלטה של ישראל אתמול לקדם על פי קרוב ל-10,000 יחידות התיישבות ולהתחיל בתהליך להפיכה לחוקית של תשעה מאחזים בגדה המערבית שבעבר היו בלתי חוקיים על פי החוק הישראלי. כמו ממשלים קודמים, דמוקרטים ורפובליקנים, אנו מתנגדים בתוקף לצעדים חד צדדיים, שמחריפים את המתיחות ומערערים את הסיכויים לפתרון שתי מדינות במשא ומתן".

נתניהו ובלינקן

נתניהו ובלינקן צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

גורם מדיני: "לא הופתענו, יש בינינו חילוקי דעות כבר עשרות שנים"

עוד הוסיף ואמר כי "כפי שציינתי בעבר, כל דבר שמרחיק אותנו מהחזון של שתי מדינות לשני עמים פוגע בביטחונה ארוך הטווח של ישראל, בזהותה כמדינה יהודית ודמוקרטית ובחזון שלנו של אמצעי ביטחון, חירות שווים. , שגשוג וכבוד לישראלים ולפלסטינים כאחד. אנו קוראים לכל הצדדים להימנע מפעולות נוספות שעלולות להסלים עוד יותר את המתיחות באזור ולנקוט בצעדים מעשיים שיכולים לשפר את רווחתו של הפלשתיני".

בתגובה לגינוי של ארצות הברית, גורם מדיני בכיר אמר כי "לא הופתענו מעמדת ארה"ב. יש בינינו חילוקי דעות כבר עשרות שנים בנושא זה, על אף שלא מדובר ביישובים חדשים אלא בהסדרת יישובים שקיימים במשך שנים רבות, חלקם עשרות שנים. חילוקי דעות אלה לא פגעו ולא יפגעו בברית האיתנה בין ישראל לארה"ב.