חקלאי פנה לסמוטריץ': "תציבו את עיכוב פינוי הכרם שלי כתנאי לדחיית פינוי חאן אל אחמר"

כ-1,100 עצים ממטעים פרטיים בשילה יפונו בימים הקרובים על ידי המנהל האזרחי. החקלאי חן בן אליהו פנה לשר במשרד הביטחון לאחר שלטענתו לא קיבל מענה משר החקלאות: "הגיע הזמן שהימין יקבל את הסמכויות הנכונות כדי שיוכלו לפעול"

אלעד הומינר עמיאל ירחי אלעד הומינר ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/02/23 18:41 יא בשבט התשפג

חקלאי פנה לסמוטריץ': "תציבו את עיכוב פינוי הכרם שלי כתנאי לדחיית פינוי חאן אל אחמר"
אילוסטרציה | , צילום: Hadas Parush/Flash90

המנהל האזרחי צפוי לפנות בימים הקרובים כ-1,100 עצים ממטעים פרטיים בשילה, על אף העבודה שמדובר בקרקע הנמצאת בבעלות פרטית, ולמרות שבעלי המטעים ניצחו את המנהל בוועדת הערר שהוא עצמו מינה. החקלאי חן בן אליהו, שכרם הזיתים שבבעלותו צפוי להיות מפונה, פנה הבוקר (ה') לשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', בניסיון למנוע את הפינוי.

"על מנת להציל את כבודכם בקרב ציבור הבוחרים"

הפניה לסמוטריץ' מגיעה ברקע ההסכמים הקואליציוניים בהם הוחלט כי סמכויות המנהל יועברו לידי השר סמוטריץ', ולאחר שלטענתו לא קיבל מענה משר החקלאות אבי דיכטר. "על מנת להציל את כבודכם בקרב ציבור הבוחרים, כדאי שתציבו את עיכוב פינוי כרם הזיתים שלי 'נחלת חן' כתנאי לדחיית פינוי חאן אל אחמר. בהצלחה!", כתב בן אליהו לשר סמוטריץ' רגע לפני הרס הכרם שבבעלותו.

על חוסר המענה מצד שר החקלאות אמר: "בחרנו בממשלת ימין שהצהירה בכל הזדמנות כי ארץ ישראל חשובה לה ואף התנגדה בכל פינוי של ישוב בממשלה הקודמת. הגיע הזמן שהימין יקבל את הסמכויות הנכונות כדי שיוכלו לפעול".

לסיום הוא אמר כי ההצעה שלו היא פשוטה: "מדד חאן אל אחמר": "תשע פעמים המדינה מתחמקת מהחלטת בג"ץ לפנות את חאן אל אחמר בגלל הלחץ הציבורי מהשמאל והעולם, למה כשאני יהודי ואיש ימין, יש חוקים שונים ופתאום ממהרים להרוס ולפנות?". 

"ניתנה לו שהות בת למעלה משנה לעשות כן"

תגובת היחידה לתיאום פעולות הממשלה ביהודה ושומרון: "המקרה המתואר בפנייתך נדון בהליכים מנהליים ומשפטיים, במסגרתם מר בן אליהו התחייב לפני כשנה בפני בית המשפט העליון כי יפנה באופן עצמאי את החלקה אליה פלש עד ליום 1.2.23. נדגיש כי בהתאם להתחייבותו לפנות את החלקה באופן עצמאי, אף ניתנה לו שהות בת למעלה משנה לעשות כן, וזאת בהתאם לבקשתו. אם תידרש, האכיפה תבוצע בהתאם להנחיות ועל פי חוק".