"זו לא מערכה, זה מערכון": התשובה של תנועת הימין לגנץ ונתניהו

דיון התפתח אמש בטוויטר בין ראש הממשלה לבין שר הביטחון לשעבר על היקפי האכיפה כנגד הבניה הפלשתינית הלא חוקית בשטחי C. הדיון הוכרע בסופו של דבר על ידי תנועת רגבים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/01/23 07:36 א בשבט התשפג

"זו לא מערכה, זה מערכון": התשובה של תנועת הימין לגנץ ונתניהו
הריסת מבנה פלשתיני לא חוקי, ארכיון | , צילום: Wisam Hashlamoun/flash90

 

אמש (א') במענה לשרים בן גביר וסמוטריץ' בעניין הרס המאחז "אור חיים", כתב ראש הממשלה בנימים נתניהו כי "מתחילת החודש פינתה מערכת הביטחון 38 מבנים לא חוקיים של הפלשתינים בשטחי יהודה ושומרון. המצב שבו פלשתינים משתוללים עם בניה לא חוקית בניסיון לקבוע עובדות בשטח - נגמר". שר הביטחון לשעבר בני גנץ השיב לו: "בשנת 2022 עד חודש אוקטובר התבצעה אכיפה כנגד 398 מבנים בלתי חוקיים פלשתינים (כ-40 בחודש). במהלך כהונתי הייתה עליה של 60% באכיפה כנגד בנייה בלתי חוקית פלשתינית". בתנועת "רגבים", השיבו לשניים.

"הציבור שבחר בך דורש לראות שינוי"

ברגבים השיבו תחילה לשר הביטחון לשעבר ובהמשך עברו לראש הממשלה: "מר גנץ, בתקופתך נבנו 5,535 מבנים פלשתיניים לא חוקיים בשנה, לעומת כ-3,000 בשנים קודמות. במשמרת שלך חלה הדרדרות חמורה! מר נתניהו, הריסת 38 מבנים לא חוקיים מתוך למעלה מ-81,370 זו לא מערכה אלא מערכון. הציבור שבחר בך דורש לראות שינוי". 

הבוקר מתוכננים להגיע לסיור במאחז הפלשתיני חאן אל אחמר יו"ר הליכוד העולמי, חבר הכנסת דני דנון, יו"ר ועדת חוץ ובטחון, חבר הכנסת יולי אדלשטיין, חברי כנסת נוספים ופעילי ליכוד. מנגד, ה"וועד להתנגדות" של הרשות הפלשתינית פרסם קריאה להגיע למקום למחות על הכוונה לפנות את המאחז.

בניה בלתי חוקית, 2022-2008 |

בניה בלתי חוקית, 2022-2008 | צילום: תנועת רגבים