נתניהו: "המצב שבו פלשתינים משתוללים עם בניה לא חוקית - נגמר"

ראש הממשלה עם התייחסות נוספת לבניה הלא חוקית הפלשתינית ביהודה ושומרון: "מתחילת החודש פינתה מערכת הביטחון 38 מבנים לא חוקיים של הפלשתינים בשטחי יו"ש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/23 21:38 כט בטבת התשפג

נתניהו: "המצב שבו פלשתינים משתוללים עם בניה לא חוקית - נגמר"
נתניהו בסיור בשומרון, שבוע שעבר | , צילום: חיים צח, לע"מ

 

ביום שישי הוקם מאחז בשומרון, "אור חיים", לזכרו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל, ופונה לאחר מספר שעות בעזרת כוחות רבים של המנהל האזרחי ומג"ב. במחאה על הפינוי והפרת ההסכם הקואליציוני עמם, שרי הציונות הדתית החרימו את ישיבת הממשלה הבוקר. השר איתמר בן גביר לעומת זאת הגיע לישיבה, ובכניסה אליה תקף את האכיפה הלא שוויונית בין יהודים ובין ערבים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (א') לדברים. 

"מתחילת החודש פינתה מערכת הביטחון 38 מבנים לא חוקיים של הפלשתינים בשטחי יהודה ושומרון", הודיע נתניהו בחשבון הטוויטר שלו, ואף התחייב: "המצב שבו פלשתינים משתוללים עם בניה לא חוקית בניסיון לקבוע עובדות בשטח - נגמר".

"ממש ממש לא מאוזן"

בישיבת הממשלה אמר נתניהו: "אנחנו אוכפים את החוק במאוזן, רק היום המנהל הרס שלושה בתים לערבים". בן גביר השיב: "ממש ממש לא מאוזן, הנה דוגמית מהחודש האחרון".

במהלך הישיבה הציג בן גביר מסמך ובו תיעוד של שורת מבנים שנבנו על ידי פלשתינים ביהודה ושומרון בחודש האחרון, ודרש להרוס גם אותם. בראש הרשימה נמצא המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל אחמר. בנוסף הציג השר מבנים שנבנו בחודש האחרון: בסאוויה (ליד רחלים), במוחמאס (ליד מכמש), באל מועייר (בין שילה לכוכב השחר), בג'ית (ליד קדומים) ובניה בלתי חוקית בין הכפרים אל ערוב ובית אומר בגבול שמורת טבע גאבל אל קרן - והשר בן גביר דרש להחיל דין שווה גם על מבנים אלו, ולהרוס את כולם באופן מיידי.

בן גביר זועם על גלנט בפתח ישיבת הממשלה