מתפללים לגשם: הקיבוצים ארגנו עצרת תפילה בכותל | הרבנות תצטרף?

עם הזמן שחולף מאז תחילת החורף, השנה מתבררת כשנה שחונה והחקלאים מודאגים. אנשי הקיבוצים והמושבים קיימו עצרת תפילה בכותל המערבי | בשנים קודמות הרבנות הכריזה על תפילות מיוחדות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 22/01/23 16:32 כט בטבת התשפג

מתפללים לגשם: הקיבוצים ארגנו עצרת תפילה בכותל | הרבנות תצטרף?
חקלאי. ארכיון, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מתפללים לגשם: כמידי שנה, עם בואו של החורף, מקווים החקלאים במדינה לגשמים רבים. שנת תשפ"ג הבטיחה רבות עם הגשמים שירדו בתחילת החורף, אך ככל שאנחנו מתקרבים לאביב, השנה מתבררת כשחונה במיוחד והחקלאים מתחילים לדאוג. ביוזמה של קיבוצים ומושבים דתיים התארגנה היום (א') עצרת תפילה בכותל המערבי.

העצרת התקיימה היום בצהריים ברחבת הכותל המערבי, בהודעה שהפיצו המארגנים נכתב: "עקב עצירת הגשמים נקיים בעזרת השם עצרת תפילה ובקשה לגשמי ברכה. הציבור מוזמן", מארגני העצרת חותמים: "בברכה חקלאים, תושבי מושבים וקיבוצים".

עצרת התפילה

עצרת התפילה צילום: ללא

בעבר הכריזה הרבנות על תפילות מיוחדות לגשמים

נזכיר, כי גם לפני שלוש שנים וגם בשנה שעברה הכריזה הרבנות הראשית לישראל על עצרת תפילה כנגד הבצורת ואף ביקשה מהציבור להתפלל על הגשמים בבתי הכנסת. השנה הרבנות טרם הצהירה על תפילות מיוחדות או עצרת תפילה והחקלאים המודאגים לא חיכו וערכו עצרת משלהם. 

בהודעת הרבנות משנת תש"פ נכתב: "לצערנו ובעוונותינו הרבים איננו זוכים השנה עד השתא לברכת שמים בגשמי ברכה, לפיכך אנו קוראים לציבור להתכנס לתפילה מיוחדת ביום חמישי צום עשרה בטבת ברחבת הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו. אנו קוראים לכל בתי הכנסת ברחבי הארץ להתכנס ביום זה לתפילות, סליחות ובקשה על הגשמים. כמו כן, אנו פונים לתושבי ארצנו להוסיף בתפילתם תפילת הגשם" נכתב אז.

חקלאים. ארכיון

חקלאים. ארכיון צילום: Hadas Parush/Flash90

"חלק מהזרעים מתו מהמחסור בגשמים"

בשיחה עם חקלאי תושב המרכז, הוא מספר על המצב הקשה השנה: "השנה ירד רק קצת גשם, יש מקומות במרכז הנגב ובאזור בית קמה ועמק המעיינות שהשנה שם ממש שחונה, גם בגולן לא ירד כמעט בכלל".

עוד הוא מוסיף ומסביר כי עיקר הפגיעה כרגע היא בחיטה הזקוקה למים רבים: "באזורים השחונים חקלאים מסויימים שיזרעו את הקרקע והוסיפו עוד זרעים על אלה שכבר זרעו, לאחר שחלק מהזרעים מתו מהמחסור בגשמים", הוא מסכם: "צריך גשם והרבה".

וַעֲנֵנוּ בּוֹרֵא עוֹלָם בְּמִדַּת רַחֲמֶיךָ, בָּוֹחֵר בְּעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל, לְהוֹדִיעַ גָּדְלוֹ וְהַדְרַת כְּבוֹדוֹ. שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה, תֵּן טַל וּמָטָר לִבְרָכָה עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה... וּבָרְכָהּ בְּגִשְׁמֵי רָצוֹן, בְּרָכָה וּנְדָבָה וְחַיִּים וָשֹׂבַע וְשָׁלוֹם, כַּשָּׁנִים הַטּוֹבוֹת