הרבנים הראשיים: "להתכנס לתפילות ובקשות על הגשמים"

הרבנים יוסף ולאו קראו לציבור להשתתף בעצרת התפילה שתתקיים בכותל בעשרה בטבת, ולנצל את היום לאמירת סליחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/17 13:14 ח בטבת התשעח

הרבנים הראשיים: "להתכנס לתפילות ובקשות על הגשמים"
גשם, צילום: shutterstock

בעקבות מיעוט המשקעים, הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, פנו היום (ג') לציבור במכתב משותף, שבו ביקשו להתפלל עבור ירידת גשמים ולהתכנס לתפילה המיוחדת שתתקיים בעשרה בטבת בכותל המערבי. עצרת התפילה תיערך ביום חמישי בשעה 15:30, לאחר תפילת מנחה המלווה בקריאת פרשת "ויחל משה", כפי שנהוג בתעניות ציבור.

נוסף לכך קראו הרבנים הראשיים לכל בתי הכנסת ברחבי הארץ להתכנס ביום זה לתפילות, אמירת סליחות ובקשה על הגשמים. 

"לצערנו ובעוונותינו הרבים איננו זוכים השנה עד השתא לברכת שמים בגשמי ברכה, לפיכך אנו קוראים לציבור להתכנס לתפילה מיוחדת ביום חמישי צום עשרה בטבת ברחבת הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו. אנו קוראים גם לכל בתי הכנסת ברחבי הארץ להתכנס ביום זה לתפילות, סליחות ובקשה על הגשמים. כמו כן, אנו פונים לתושבי ארצנו להוסיף בתפילתם את תפילת הגשם", כתבו הרבנים.

בשל ההבדלים בנוסחים השונים של תפילת הגשם, כתבו הרבנים כי בני ספרד יאמרו בשבתות בעת פתיחת ההיכל את תפלת "אל חי יפתח", ואם יכולים יאמרו אותו גם בימים שני וחמישי, אם אין הדבר גובל בטורח צבור. אשר לבני אשכנז כתבו הרבנים כי יוסיפו את תפילת "ועננו בורא עולם" בברכת שומע תפילה וכי בסוף התפילה יוסיפו את פרקים קכ"א, ק"ל בתהילים.

את מכתבם חתמו הרבנים בתפילה: "ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזרה. השי"ת ברחמיו יאזין לתפילות עמו ישראל ונתברך בגשמי ברכה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן