הפינוי בבנימין "הם נכנסו לחדר השינה במפתיע בלי לדפוק"

לחדשות כיפה נודע כי במהלך הפינוי בנחלת צבי שבבנימין, הכוחות נכנסו לחדר השינה של אחת המשפחות ללא כל התראה מראש | מהמשטרה נמסר: "מפקד מג"ב הנחה לבצע תחקיר בנדון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/01/23 22:02 יח בטבת התשפג

"הם נכנסו לחדר השינה במפתיע בלי לדפוק"
הפינוי הבוקר, צילום: ללא

הפינוי בנחלת צבי: עשרות שוטרי יס"מ ומג"ב, חיילים ופקחי מנהל אזרחי פשטו הבוקר (ד') על גבעת נחלת צבי בבנימין הסמוכה לישוב מעלה מכמש וכיתרו את בתי הגבעה. כמה דקות לאחר מכן הודיעו השוטרים לשתי המשפחות שמתגוררות במקום ולגרעין הבחורים, כי עליהם לעזוב את בתיהם בתוך דקות ספורות, ולא - יפונו בכוח. 

לחדשות כיפה נודע כי במהלך הפינוי, הכוחות נכנסו לביתן של המשפחות במפתיע בלי לדפוק. אחת הנשים אף הוצאה מביתה כשהיא ללא כיסוי ראש.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בבירור אודות הפעילות, עלה כי הכח פעל כראוי ובהתאם לצו שטח צבאי סגור וכי לא נרשמו אירועים חריגים למעט מקרה אחד של מעצר בגיר שסירב להתפנות מהמקום. באשר לנשים והילדים במקום, בשל חשש למצבם הבריאותי עורבו גורמי רווחה והילדים פונו לרכב משטרה מחומם מתוך רגישות רבה ודאגה אמיתית לשלומם. כחיל מתחקר ולומד, מפקד מג״ב הנחה לבצע תחקיר בנדון".

צילום: ללא

המשטרה איימה להזמין את הרווחה

שתי המשפחות בגבעה עוכבו בשטח על ידי השוטרים שהודיעו כי יזמינו לילדיהם רווחה משום שהם מתגוררים בגבעה. בת ציון, אחת האימהות תקפה: "הרצחת וגם ירשת?! אם למשטרה באמת היה אכפת מילדינו הם לא היו זורקים אותם החוצה לקור בשעה 5 לפנות בוקר והורסים את ביתם עד היסוד. במקום לגבות את החלוצים ששומרים על אדמות הלאום, בוחרת מערכת הביטחון להתנכל לנו בכל דרך אפשרית ולעשות יד אחת עם הרשות הפלשתינית".

בגבעה הגיבו להרס הבוקר ואמרו כי "נראה כי במנהל האזרחי טרם הפנימו שיש בעל הבית חדש עם מדיניות ימנית, ומבצעים מחטפים של הרס בזה אחר זה. הגיע הזמן ששרי הממשלה יבהירו לקציני המנהל האזרחי כי לא יקבלו שום הרס או פגיעה אחרת בהתיישבות, ומי שיפעל בניגוד למדיניות ולפקודות ישלם על כך בתפקידו. בחרנו ימין - הגיע הזמן להחלת מדיניות הימין גם בשטח", אמרו בגבעה.