ראיון השרה אורית סטרוק במתקפה: גנץ ירד מהפסים

שרת המשימות הלאומיות אורית סטרוק בראיון לחדשות כיפה: "נסדיר את כל יישובי ההתיישבות הצעירה, אנחנו מחויבים לזה" | על עבודות הרכבת: "מה שאפשר לא לעשות בשבת צריך לא לעשות בשבת וגם המדינה צריכה להתנהל ככה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/01/23 12:23 יז בטבת התשפג

השרה אורית סטרוק במתקפה: גנץ ירד מהפסים
אורית סטרוק, צילום: כיפה

בפתח הריאיון עם שרת המשימות הלאומיות אורית סטרוק הציגה סטרוק את תפקידה החדש, "למעשה יש שלושה נושאים עיקריים: התיישבות, חברתי  וזהות יהודית והשלישי זה עולם הצעירים החל ממכינות ועד שירות לאומי, קודם כל כשרה אני צריכה להעביר החלטת ממשלה על הקמת המשרד. אנחנו באנו לקיים את ההסכמים הקואליציוניים, כך למשל בכל הנוגע לאזורי עדיפות לאומיים. אצלי במשרד נבנה תוכנית חומש להתיישבות". 

ההתיישבות ביהודה ושומרון תיראה אחרת בממשלה הקרובה?

כן, בחומש למשל אנחנו כבר הודענו לבג"ץ שהחוק יתוקן והישיבה שם תוסדר, כבר דיברתי עם שר החינוך שהישיבה שם תקבל מעמד. עכשיו גם נחוקק את החוק עצמו. בעזרת ה' עוד ארבע שנים יוחזרו גם היישובים לצפון השומרון. אנחנו עוברים מנסיגה לחזרה. 

"המנהל האזרחי עדיין לא נכנס לתלם של הממשלה החדשה"

ומה עם הפינויים בגבעות יהודה ושומרון?

תהיה התנהלות שונה של המנהל האזרחי שעדיין לא נכנס לתלם של הממשלה החדשה, לוקח זמן עד שאתה מקבל את הסמכויות ומפעיל אותם, הדבר הזה ייפסק. 

מי שיבנה גבעה בשטחי C לא יפנו אותו?

סדרי העדיפויות באכיפה ובהסדרה הולכים להשתנות, עד היום ראינו הסדרה של מאחזים של הרשות הפלשתינית אז עכשיו ההסדרה תהיה של ההתיישבות הצעירה. זה יקרה בקרוב ממש, נסדיר את כל יישובי ההתיישבות הצעירה, אנחנו מחויבים לזה.

ריבונות - כשיבשילו התנאים המדיניים

יוקמו גם יישובים חדשים ביו"ש?

אני מאמינה שזה יקרה, לא עושים הכל בבת אחת. 

מה עם ריבונות?

הכנסנו את זה להסכמים הקואליציוניים, אמרנו שזה ייעשה כשיבשילו התנאים המדיניים ואני מאמינה שזה מה שיעשה. אנחנו לא יודעים מה יהיו התנאים המדיניים. 

הרפורמה המשפטית תושלם?

יש הסכמה מלאה בקואליציה על הקריטיות של הרפורמה המשפטית של יריב לוין וגם על הנוסח שלה, כולם מבינים שבלי לקדם אותה לא נוכל לקדם את יתר הרפורמות ולכן שמנו אותה בעדיפות ראשונה. 

"מה שאפשר לא לעשות בשבת צריך לא לעשות בשבת וגם המדינה צריכה להתנהל ככה"

מה דעתך על עבודות הרכבת בשבת? 

אנחנו מאמינים כאנשים יראה ה' שכל מה שאפשר לא לעשות בשבת צריך לא לעשות בשבת וגם המדינה צריכה להתנהל ככה. אני מאמינה שהממשלה הנוכחית תקדש שם שמים בנושא הזה. 

גנץ מזהיר את נתניהו שאם תהיה מלחמת אחים זה בגללכם, מרגישה אשמה?

מי שמאיים במלחמת אחים, במחילה, ירד מהפסים.