60 ישובים ב-60 יום: התוכנית להסדרת ההתיישבות הצעירה נחשפת

אחד מסעיפי ההסכמים הקואליציונים בין עוצמה יהודית והליכוד נוגעת להסדרת ההתיישבות הצעירה. על פי המתווה המסתמן, יופקעו קרקעות, יוספו תקנים למינהל ומיליונים יילכו לביטחון הישובים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/22 08:23 ד בכסלו התשפג

60 ישובים ב-60 יום: התוכנית להסדרת ההתיישבות הצעירה נחשפת
נתניהו חותם על מסמך ההסדרה, צילום: פורות ההתיישבות הצעירה

הסדרת ההתיישבות הצעירה: סעיפי ההסכם בין עוצמה יהודית והליכוד בנוגע להתיישבות הצעירה נחשפים. בישראל היום פורסם כי על פי המתווה בין המפלגות בתוך 60 ימים יוסדרו 60 מהיישובים ובין היתר ההסדר כולל גם: הפקעת קרקעות לפיתוח תשתיות, תקנים חדשים במנהל האזרחי, כ-25 מיליון שקלים בשנה לצורכי ביטחון ביישובים.

הגדלת תקנים, מיליונים לתשתיות ושינוי חקיקה

דבר חשוב נוסף הוא החלטה ממשלתית כי כל הגורמים האחראיים להסדרת הישובים יפעלו להשלמת התהליכים בתוך 18 חודשים ובאופן מיידי יעבור הצו שיאפשר את חיבור החשמל והתשתיות ליישובים שיוסדרו בעתיד.

בין דרישותיו של בן גביר ישנה גם הדרישה להעביר כ-180 מיליון שקלים לתשתיות ביהודה ושומרון ממשרד הנגב והגליל עליו נלחם בן גביר במשא ומתן. היחידה שאמונה על ביצוע החלטות וועדת השרים בנושא ההתיישבות הצעירה היא הרשות לתכנון ופיתוח החקלאות, ההתיישבות והכפר, במשרדי הנגב, הגליל והחוסן הלאומי שכאמור, יהיה תחת שליטתה של מפלגת עוצמה יהודית.

האחריות להסדרת ההתיישבות הצעירה על פי ההסכם תהיה באחריות עוצמה יהודית, דבר שגרר ביקורת גם במפלגת הציונות הדתית שם רוצים דריסת רגל בנושא ההסדרה וגם בחלקים מההתיישבות הצעירה שחוששים כי נתניהו ינצל את חוסר ניסיונו של בן גביר על מנת למסמס את את ההסדרה כך על פי הדיווח בישראל היום.  

וסרלאוף: "לא ברור למה סטרוק חושבת אחרת"

בראיון לרשת ב', טענה חברת הכנסת אורית סטרוק כי אי אפשר להסדיר את ההתיישבות הצעירה דרך משרד לפיתוח הנגב והגליל. בעקבות דבריה, השר המיועד לפיתוח הנגב והגליל, חבר הכנסת יצחק וסרלאוף, תקף את סטרוק.

"מצער אותי מאוד שחברת הכנסת סטרוק לא התעמקה בפרטים. במקום שההסדרה תתבצע דרך משרדי הממשלה השונים כפי שהליכוד רצה, סיכמנו שהיא תבוצע דרך הרשות לתכנון ופיתוח ההתיישבות והכפר שתועבר למשרד הנגב והגליל", אמר וסרלאוף.

עוד הוסיף ואמר כי "במקום להילחם על ההסדרה, סטרוק נלחמת על קרדיטים. בסוף המטרה של כולנו היא להסדיר את ההתיישבות הצעירה כמה שיותר מהר, ואני שמח שהגענו להסכמה בעניין עם הליכוד ומצפה מחברי הציונות הדתית להצטרף לממשלה ויחד נקים ממשלת ימין ונסדיר את ההתיישבות הצעירה. הצלחה שלנו, היא גם הצלחה של סטרוק, לא ברור למה היא חושבת אחרת".