שביתת תושבי ועובדי רשויות מיהודה ושומרון: "גנץ לא רואה בנו אזרחים שווי זכויות"

מאות מתושבי ועובדי רשויות מיהודה ושומרון הפגינו מול ביתו של שר הביטחון בדרישה להשיב את השקט לאזור | ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן : "האויב מרים ראש כי השלטון שלנו מאפשר להם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/10/22 14:03 יא בתשרי התשפג

שביתת תושבי ועובדי רשויות מיהודה ושומרון: "גנץ לא רואה בנו אזרחים שווי זכויות"
ראשי הרשויות מול ביתו של שר הביטחון, צילום: מאיר אליפור, מועצת יש"ע

500 תושבי ועובדי רשויות מיהודה ושומרון ובקעת הירדן הגיעו הבוקר (ה') להפגין מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בדרישה להשיב את השקט לאזור, לאחר העליה הדרסטית באירוע הטרור ביו"ש. בשעת ההפגנה שהחלה בשעה 11:00, גנץ לא נכח בביתו ונאם בטקס הזיכרון הממלכתי לחללי מלחמת יום הכיפורים.

יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן אמר כי המאות שהגיעו ביקשו לזעוק בשם חצי מיליון תושבי יהודה ושומרון ובקעת הירדן. "בסלון הבית הזה מאחורי הגב שלי מונחות 7,000 יחידות דיור ביהודה שומרון ובקעת הירדן שמוקפאות כי שר הביטחון גנץ לא רואה בנו אזרחים שווי זכויות", אמר נאמן.

"האויב מרים ראש כי השלטון שלנו מאפשר להם, ראש הממשלה מדבר על מדינה פלשתינית, שר הביטחון מטעין בכוחות את הרשות הפלשתינית זיכרונה לא לברכה - גוף טרוריסטי ודיקטטורי שפוגע בערבים ויורה על יהודים. אנחנו כאן ונמשיך במאבק עד שהביטחון לאזור יוחזר".

מפגינים מול ביתו של גנץ |

מפגינים מול ביתו של גנץ | צילום: מאיר אליפור, מועצת יש"ע

"בחרתם להכיל זריקות אבנים על ילדים ונשים"

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ אמר כי המדיניות הביטחונית הנוכחית מסכנת את את תושבי יו"ש: "בחרתם להכיל זריקות אבנים על ילדים ונשים, ניסיתם לגלות סבלנות על חשבוננו כלפי בקבוקי תבערה. גיליתם חולשה והדלקתם את השטח. לפני שיהיה מאוחר - כנסו לכפרים, תציבו מחסומים. תעשו מה שצריך כדי שכל אזרח יוכל לחיות כאן בשלום".

"אנו דורשים ביטחון, אנחנו דורשים חיים, ואנחנו דורשים ביטחון לאומי", אמר ראש מועצת שומרון יוסי דגן, "ואם הממשלה הזו לא תיתן אותם ואם הממשלה הזו לא תתעשת, אנחנו נהפוך שולחן בכל מדינת ישראל כי אנחנו לא נעמוד על דם רעינו. אנחנו חזקים, ההתיישבות ביהודה ושומרון חזקה, ההתיישבות בעוטף עזה חזקה, עם ישראל כולו חזק גם כשהממשלה שלו רופסת וחלשה ועם ישראל ינצח".

ראש מועצת בית אל שי אלון אמר כי מדינת ישראל קיימת אמנם 74 שנים אבל לדעתו יש כאלה שהתעייפו בדרך: "אנשים כמו יאיר לפיד ובני גנץ. אחד רוצה לשבת בסלון עם אבו מאזן, שיפתור את בעיות הביטחון. אחד מוכן לוותר על הגז והריבונות הישראלית, כדי לא להילחם על צדקת דרכנו. אז אני אומר לכם: אתם לא חייבים. אין לכם כוח? תנוחו בבית! אנחנו נילחם. על המשילות בנגב, על הבנייה ביו"ש, נילחם בטרור".

"נקווה שבעוד חודש תבחר הנהגה יותר נחושה"

ראש מועצת קרית ארבע חברון אליהו ליבמן: "דם יהודי אינו הפקר, לצערי יש כעת קריסת מערכות ביהודה ושומרון, אירוע רודף אירוע. המחבלים לא מורתעים ואנחנו עושים קולות של התקפה אבל המדיניות היא להכיל ואנחנו לא מקבלים את זה. אני דורש ממערכת הבטחון ומהממשלה לתת את כל הכוח לצהל ולגופי בטחון כדי שיהרגו את האויב במיטה שלו לפני שהוא עושה את הפיגועים הללו. רק דרך הרתעה חזקה והתקפה אגרסיבית נגד המחבלים אנחנו נגיע לשקט הרצוי"

אבי רואה, ראש המועצה החדשב, שער השומרון: "אין וואקום, האויב מנצל הזדמנויות וכשראש הממשלה לפיד מודיע שהאופציה של שתי מדינות נמצאת על השולחן, למרות שאין לה שום הסכמה במנהיגות הפוליטית, אז הערבים מתרגמים את זה ישר כנקודת תורפה ומגיבים באירועי טרור. נקווה שבעוד חודש תבחר הנהגה יותר נחושה ותלחם למען המשך האחיזה של מדינת ישראל ביהודה שומרון ובקעת הירדן".

רואה. מינוי חדש

אבי רואה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90