אורבך מציב תנאי בלתי אפשרי לבנט ויוצא לחופשה בצפון

בטרם יצא לחופשה בת מספר ימים בצפון הארץ, חבר הכנסת מימינה שמקשה מאוד על תפקוד חבריו, הציב לראש הממשלה תנאי נוסף וכמעט בלתי אפשרי: הרחב את הקואליציה | השבוע אמר אורבך: "אפעל בכל כוחי לממשלה יציבה עם רוח לאומית כפי שהתחייבנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/22 07:55 טז בסיון התשפב

אורבך מציב תנאי בלתי אפשרי לבנט ויוצא לחופשה בצפון
אורבך יוצא לחופשה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת ניר אורבך שהתלבט בימים האחרונים כיצד לנהוג עם המשך חברותו בקואליציה המקרטעת, הודיע לפני יומיים כי הוא מפסיק להצביע עם הקואליציה עד שתקנות יהודה ושומרון יעברו. במהלך השבועות האחרונים הציב אורבך מספר תנאים ואף בחן את האפשרות לתמוך בחוק פיזור הכנסת בקריאה טרומית. הבוקר (ד') נראה כי לאורבך יש תנאי נוסף.

ב"כאן חדשות" פורסם כי בשיחותיו עם ראש הממשלה נפתלי בנט, אורבך הציב תנאי אחד כדי שיסכים לחזור ולשמש חבר בקואליציה, ולמעשה להצביע עמה: הרחבת הקואליציה כדי להחזיר את הרוב שהיה לה עד פרישתה של יו"ר הקואליציה לשעבר, חברת הכנסת עידית סילמן. כדי להרחיב את הקואליציה יצטרך בנט לצרף מפלגה חדשה או חלק ממנה. אפשרות נוספת היא להחזיר את סילמן לקואליציה. שתי האפשרויות נראות כבלתי אפשריות כמעט לחלוטין בימים אלה.

עוד פורסם כי אורבך יוצא לחופשה בת מספר ימים בצפון הארץ, דבר שבהכרח יוביל לכך שלא יגיע לפגישות נוספות עם ראש הממשלה או להצבעות במליאת הכנסת, כמו אלה המתוכננות להיום. בקואליציה מבינים כי ההצבעות בהצעות החוק הפרטיות שיובאו היום במליאה לא יעברו בהיעדר רוב. 

אורבך: "אינני חושב שהליכה לבחירות היא החלופה המועדפת"

לאחר החלטתו שלא להצביע יותר עם הקואליציה עד לאישור חוק התקנות ביהודה ושומרון, הסביר אורבך את הצעד בו נקט:  "אחרי שבוע של פגישות עם ראש הממשלה וגורמים נוספים – הגעתי למסקנה כי הקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית".

"לפני כשנה, חבריי ואני האמנו שאפשר וצריך להוציא את ישראל מהסחרור, הקמנו קואליציה על בסיס קווי יסוד מאוד ברורים, הן ברמה האידיאולוגית והן ברמה הביצועית. לצערי הקואליציה כיום – איננה ממלאת את ייעודה", ציין חבר הכנסת מימינה והבהיר כי, "מחד, לאורך השנה פעלנו במגוון נושאים לחיזוקה ולביצורה של מדינת ישראל, ומאידך גורמים קיצוניים ואנטי ציוניים כדוגמת חברי הכנסת גנאיים וזועבי לקחו את הקואליציה לכיוונים בעייתיים, והשתמשו בה לאורך הדרך כבת ערובה שלהם".

"בד בבד, נכשלנו לחלוטין בהרמת רוח העם וזוהי משימתה העיקרית של הממשלה, כל ממשלה. חשוב לציין, כפי שהתבטאתי בעבר, כי לא אתן לממשלה להסתמך על הרשימה המשותפת. לצערי, אנחנו על סיפו של מדרון חלקלק שעלול להוביל אותנו לשם", המשיך אורבך.

"אינני חושב שהליכה לבחירות היא החלופה המועדפת. סבבי בחירות אינם משרתים את היציבות הנדרשת לשלטון במדינה. בשבוע הקרוב לא אצביע בעד פיזור הכנסת. אפעל בכל כוחי לממשלה יציבה עם רוח לאומית, כפי שהתחייבנו לפני כשנה. הודעתי הבוקר לראש הממשלה שבמצב הדברים כפי שהוא כיום – אינני חלק מהקואליציה".


(ארכיון כיפה)