בכירי מועצת יש"ע הגישו תלונה נגד פעיל השמאל הקיצוני: "מודאגים"

שניים מבכירי מועצת יש"ע הגישו תלונות במשטרת נגד פעיל השמאל הקיצוני חיים שדמי שאמר אתמול: "תנו לנו נשק. נעשה את העבודה עבור הפלשתינים" | דילמוני: "איום ממשי על תושבי יהודה ושומרון". דגן: "חשש אמיתי להסתה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/11/21 19:37 יט בכסלו התשפב

בכירי מועצת יש"ע הגישו תלונה נגד פעיל השמאל הקיצוני: "מודאגים"
יגאל דילמוני מגיש תלונה, צילום: ללא

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, הגיש היום (ג') תלונה כנגד פעיל השמאל הקיצוני חיים שדמי שאמר אתמול במהלך כנס נגד "אלימות המתנחלים" שהתקיים בכנסת: "תנו לנו נשק נעשה את העבודה עבור הפלשתינים"

דגן הגיש תלונה כאמור, בלשכתו, בפני שוטר של מרחב שומרון שהגיע למקום לקחת את התלונה. בין השאר כתב דגן בלשון התלונה: "הדברים שנאמרו מפיו מגלמים הסתה, שנאה, ומעוררים חשש. מדובר בפעיל שמאל קיצוני המשתמש פעם אחר פעם בשפה של איומים ודבריו מעוררים חשש אמיתי להסתה לאלימות. כראש מועצה אזורית שומרון אני חושש שאדם כזה יגיע לשומרון ויפעל באלימות, עם נשק או בלי נשק. אני דורש שייחקר ויורחק מיישובי השומרון עקב מסוכנות".

דגן מגיש תלונה בלשכתו |

דגן מגיש תלונה בלשכתו | צילום: רועי חדי

מוקדם יותר, מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני הגיש תלונה גם הוא בגין הסתה לאלימות וחשש לשימוש בנשק חם כנגד אזרחים. "אנחנו במועצת יש"ע מודאגים ששדמי ושותפיו לא יחכו לאישור ויפעילו אלימות ונשק חם נגד אזרחים. יש כאן איום ממשי על תושבי יהודה ושומרון, ואני חושש לחייהם", אמר דילמוני. 

יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני פנה כבר אתמול למפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, בבקשה לעכב לחקירה את חיים שדמי בגין איומים והסתה לרצח. כמו כן, מועצת יש"ע פנתה לאלוף הפיקוד בבקשה להוציא צו הרחקה מנהלי נגדו. אלחייני: "נחצה קו אדום - אדם קיבל את הרשות להסית לטרור נגד יהודים בכנסת ישראל".

"תנו לנו נשק. נעשה את העבודה עבור הפלשתינים"

נזכיר כי אתמול התקיים במשכן הכנסת כנס תחת הכותרת "לעצור את אלימות המתנחלים". אחד מהדוברים בכנס היה העיתונאי חיים שדמי, שאמר דברים חמורים ביותר, דברים שאף השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' לא יכול היה לקבלם, ועצר אותו מלהמשיך בדיבורו.

"אני לא מבין מה קורה פה", אמר שדמי. "יש פה דיון כאילו הכיבוש ואלימות המתנחבלים התחילו בשנתיים האחרונות. אני שומע פה חבר כנסת אחר חבר כנסת מספר כמה הם תומכים. מה זה? זה כנס דברת? איפה פתרונות?", תהה בזעם.

"אז אם אתם לא מסוגלים אנחנו השכפ"צ שלכם. אני רוצה להגיד, תוך זמן לא רב מאוד תהיה התארגנות שלנו, במרכאות, 'מאחז בשטחים'. אנחנו נייצר את האבטחה לתושבים. די לקרוא לזה מתנחלים, זו הזרוע האזרחית של הכיבוש. אנא, תנו לנו את הרשות להפעיל נשק. אנחנו נעשה את העבודה עבור הפלשתינים"


(שדמי בכנסת)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן