יוסי דגן לממשלת ישראל: "אל תנסו להסתתר מאחורי הממשל האמריקאי"

לאחר סבב פגישות בגבעת הקפיטול ולאחר אישורי הבנייה המצומצמים שקיבלו המתיישבים, אומר ראש מועצת שומרון: "ישנה תמיכה רחבה בין חברי הקונגרס לבניה בהתיישבות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/05/22 18:04 יא באייר התשפב

יוסי דגן לממשלת ישראל: "אל תנסו להסתתר מאחורי הממשל האמריקאי"
דגן עם חבר הקונגרס רוני ג'קסון בגבעת הקפיטול, צילום: מועצה אזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מסכם היום (ה') ביקור של שבוע בקונגרס האמריקאי ומפרסם מסקנותיו מעשרות פגישות שערך עם חברי קונגרס. בדברים שאמר דגן בתום הביקור הוא ציין כי ישנה תמיכה בקפיטול לבניה ביהודה ושומרון, וגם בצד הדמוקרטי לא רוצים לחזור למציאות כפי שהייתה בתקופת אובמה. כמו כן מדגיש דגן כי הכדור נמצא בידי ממשלת ישראל ובאחריותה לאפשר את הבניה בהתיישבות.

בראשית דבריו קובע דגן כי ממשלת בנט לא יכולה להתחבא מאחורי ממשל ארצות הברית בטענה שהאמריקאים לא מאפשרים בניה בהתנחלויות. לדברי דגן, "לאחר מרתון של כ-20 פגישות בגבעת הקפיטול, עם חברי קונגרס מכל הצדדים, אני קובע בצורה ברורה שממשלת ישראל, ממשלת בנט, לא יכולה להסתתר הממשל האמריקני. אם אתם לא רוצים לבנות כמו שצריך ביו"ש, ורוצים לגרזן ולקצץ ביחידות דיור, תגידו שזה אתם. אל תתחבאו מאחוריה הממשל האמריקאי, כי כאן, בגבעת הקפיטול יש תמיכה אדירה גם במדינת ישראל וגם ביו"ש". 

עוד מוסיף דגן כי במפלגה הדמוקרטית יש תמיכה בבניה ביהודה ושומרון. "גם אלה שלא תומכים, כולל המפלגה הדמוקרטית, רבים מהם חוששים מאוד מלחזור לימים של המתיחות שאפיינה את היחסים בין מדנית ישראל לבין ממשל ארה"ב ולהפך בתקופה של אובמה. זו טראומה בשבילם. וכשאני מדבר איתם, חלקם מסכימים איתי שחובה לבנות ביו"ש, בארץ התנ"ך, בלב המולדת. גם אלה שלא מסכימים, רוצים לברוח מהימים של אובמה ושל העימות. לכן, אני אומר מכאן, מוושינגטון, לממשלת ישראל - אל תנסו להסתתר מאחורי הממשל האמריקאי, זה אתם" מדגיש דגן.

"הכדור מעולם לא היה כאן, בוושינגטון, הוא תמיד היה בירושלים, לחצים תמיד היו ותמיד יהיו. זה נכון שממשל ביידן עוין לישראל, אגב יותר מיו"ש, זה מתבטא עם האיום האיראני, אבל גם ביו"ש. אבל בהפעלת בכוחות ואם הממשלה רוצה לפעול, היא יכולה, היא יכולה לעמוד בלחץ והיא גם יכולה להפעיל את האנשים מכאן שילחצו עליהם בחזרה. הכדור נמצא בירושלים". 

"אנחנו בע"ה נבנה את יו"ש, עם הממשלה או בלעדיה, עם הממשלה שתחליף אותה בע"ה. הממשלה הזו מחויבת גם לנו שלא בחרנו בה והממשלה הזו לא יכולה להסתתר יותר מאחורי האמריקנים, אנחנו יודעים שזה אתם וגם כאן, בגבעת הקפיטול, יודעים שהסיפור הוא מה שקורה בירושלים ולא בוושינגטון, הכדור נמצא רק בירושלים" אומר דגן בסוף דבריו.

דגן עם חבר הקונגרס בראיין בבין

דגן עם חבר הקונגרס בראיין בבין | צילום: מועצה אזורית שומרון

"מצער מאוד לשמוע על מה שממשל ביידן עושה"

נזכיר כי השבוע יצא ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן לסבב פגישות עם חברי הקונגרס האמריקאי כחלק ממשלחת שיצאה מטעם מועצה אזורית שומרון. מטרת הפגישות השונות היו לקדם את הבניה בהתיישבות ביהודה ושומרון, במיוחד לאור הטענה שממשל ביידן הורה לקצץ באישורים הבניה בוועדת מת"ע שהתכנסה היום, וכן במטרה להפריך את שקר קמפיין 'אלימות המתנחלים' שנשמע לאחרונה. 

הפגישות של המשלחת הותירו רושם עז על חברי הקונגרס וחלקם הם הבטיחו לפעול אקטיבית להמשך הבניה בהתיישבות.

במהלך הפגישות התאכזבו חברי הקונגרס על עצירת הבניה בחלק מהישובים. חבר הקונגרס בראיין בבין אמר לאחר פגישה עם דגן: "אני מקווה שממשל ביידן יפסיק ללחוץ על עצירת ההתפתחות של הישובים ביהודה ושומרון ונגד המשך הגדילה שלהם". חבר הקונגרס גרג סטובי אמר כי "מצער מאוד לשמוע על מה שממשל ביידן עושה, דבר שנוגד את היחסים שצריכים להיות בין ישראל לארה"ב". ואילו חבר הקונגרס אנדי בר הזדעזע לשמוע על עצירת הבנייה בתפוח ומבוא דותן על ידי הממשל האמריקאי ואמר לראש מועצת שומרון "נפעל יחד עם חברי קונגרס נוספים כנגד התופעה הזו". כמו כן נשמעו קולות רבים נוספים בעמדה זאת מבין חברי הקונגרס איתם נפגשו דגן והמשלחת מהשומרון.