מחאת מועצת יש"ע ראש מועצת בית אל: "במשך תשעה חודשים אין לנו למי להתקשר"

מתקפה חריפה של שי אלון על שרי הממשלה לקראת מחאת מועצת יש"ע מול משרד ראש הממשלה: "לא נחכה שהחיילים יהיו בפתח היישובים כדי לעצור את ההתנתקות הבאה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/03/22 10:55 כד באדר ב'

ראש מועצת בית אל: "במשך תשעה חודשים אין לנו למי להתקשר"
שי אלון, צילום: יוסף אנאיה

ברקע קמפיין מועצת יש"ע נגד ממשללת ישראל, ראש מועצת בית אל שי אלון תוקף בחריפות את שרי הממשלה לקראת מחאת ראשי הרשויות ביו"ש הבוקר (א') מול משרד ראש הממשלה, בעקבות אי כינוסה של ישיבת מועצת התכנון העליונה (מת"ע) לצורך אישור הבנייה ולמעשה הקפאה בפועל של הבנייה ביהודה ושומרון. כדאי לציין כי בכל 12 שנות שלטונו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, מועצת יש"ע לא יצאה נגדו אף לא פעם אחת.

אלון אמר ל"חדשות כיפה": "החלטנו לצאת מהמשרד כי אין לנו מה לעשות במשרד. במשך תשעה-עשרה חודשים אין לנו למי להתקשר. אמרתי את זה כבר עם הקמת הממשלה אבל עם הזמן ממשלת השינוי מובילה רק שינוי לרעה במדיניות הממשלה". 

מוקדם יותר הבוקר, אמר אלון: "לא נחזור על טעויות העבר. לא נחכה שהחיילים יהיו בפתח היישובים כדי לעצור את ההתנתקות הבאה. הופכים את בית אל למובלעת על ידי מניעת בנייה ובכך שמשאירים כביש גישה יחיד ליישוב אותו לא מרחיבים ולא מפתחים בהתאם לצרכים הנדרשים של בית אל. אנחנו אזרחים סוג ב' שנתונים לשיגעונות של כל שר ושר בממשלה, אין בעל הבית". 
 
"בישיבה הקודמת אישרו לבית אל 350 יחידות דיור, אבל יש בסיס צבאי שיושב על השטח ושר הביטחון גנץ לא מפנה אותו - גם כשכבר מאשרים יחידות דיור הן לא באמת נבנות. עובדים עלינו בעיניים. בזמן שראש הממשלה עסוק רק בלהיאחז בכיסא ושרת התחבורה מעדיפה להיפגש עם אבו מאזן ולא איתנו, הבנייה הפלסטינית נמשכת ללא הכרה וכובשת עוד ועוד שטחים. ישנם שרים בממשלה שמעדיפים את טובת הפלשתינים על פני טובתנו. 20 שנה אחרי חומת מגן - רמאללה היא זאת ששולטת בירושלים ולא להיפך".

רביבי: "הקמפיין של מועצת יש"ע יעניק רוח גבית לבוחרי השמאל"

מי שיצא נגד הקמפיין של מועצת יש"ע, הוא ראש מועצת אפרת עודד רביבי: "הקמפיין של מועצת יש"ע יעניק רוח גבית לבוחרי השמאל שאכן מדובר בממשלת שינוי שמביאה למימוש אג'נדה שנוגדת את מפעל ההתיישבות. על אף טענות שעלו בעבר, בודדים בהתיישבות מאמינים שהממשלה הנוכחית טובה להתיישבות".

רביבי אמר כי הבעיה היא שמה שברור למתיישבים לא בהכרח ברור למועצת יש"ע שבחרה להפוך ללעומתית באופן עקבי. "לא הספיק להם סיפוח מעלה אדומים, לא התרצו מתוכנית טראמפ, נתניהו לא קידם מספיק מצדם וכעת ממשלה שיש בה מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר מואשמת בהזנחה והקפאה. אם הנהגת ההתיישבות תמשיך להצטייר כסרבנית קבועה היא תאבד את את המתיישבים את העם ואת השיח עם הממשלות הבאות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן