ניצח גם את רוסיה: תושב הישוב סלעית בשומרון - אלוף העולם באקרובטיקה

יונתן פרידמן בן ה-19 מהישוב סלעית בשומרון זכה בתחרות אלוף העולם באקרובטיקה יחד עם בת זוגו לצוות, בקטגוריית זוג מעורב. יוסי דגן: "כבוד לשומרון ולמדינת ישראל כולה, גאה ביונתן פרידמן ובכל נוער השומרון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/03/22 12:34 ד באדר ב'

ניצח גם את רוסיה: תושב הישוב סלעית בשומרון - אלוף העולם באקרובטיקה
צילום: נויה גינדיס

השומרון על המפה. יונתן פרידמן בן ה-19 ממושב סלעית בשומרון זכה אמש (א') בתואר אלוף העולם באקרובטיקה לשנת 2022 יחד עם בת זוגו לצוות איימי רפאלי, בקטגוריית זוג מעורב בגילאי 13-19. תחרות אליפות העולם באקרובטיקה לשנת 2022 התקיימה בבאקו שבאזרבייג'ן. 

יונתן משרת כחייל במעמד ספורטאי מצטיין, והוא הבכור מבין שלושה אחים שעוסקים בספורט גם הם. ליאת פרידמן אימו של יונתן סיפרה בגאווה: "אנחנו גאים בו ושמחים שכל העבודה הקשה שלו מניבה פירות. מאושרים בשבילו. זה כל כולו. הוא בן טוב, אח טוב, חבר טוב. סיים כיתה י"ב בהצטיינות למרות הזמן הרב שהשקיע באימונים".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן העניק ליונתן מלגת ספורטאי מצטיין מספר פעמים, יחד עם מנהל מחלקת הספורט מאיר ברכיה. לכבוד הזכייה הוחלט להעניק לו מלגה נוספת. 

טרם יציאתו לאליפות, יונתן התאמן באוגדת בגין חולון תחת שרביטו של המאמן אמיר מוזס מאז היה בן 13 וחצי, ומאחוריו רצף זכיות ומדליות. הוא זכה שלוש פעמים בתואר אלוף אירופה, בשנת 2018 זכה במדליית כסף באולימפיאדת הנוער - כשהיה רק בן 15, ושנה שעברה זכה בתואר סגן אלוף העולם. יונתן ואיימי מתחרים יחד כצוות כבר ארבע שנים רצופות, ואף זכו בתואר אלוף ישראל לשנת 2022 בפעם הרביעית.

"כל תושבי השומרון גאים בהישג האדיר שלכם"

דגן בירך את יונתן: "הבאתם הרבה גאווה למדינת ישראל ולשומרון. אנחנו כמועצה מבקשים לחזק את ידיכם, הספורט ובוודאי הספורט התחרותי הוא תחום שהופך יותר ויותר מרכזי וחשוב, כל תושבי השומרון גאים בהישג האדיר שלכם. אנו נמשיך לשים את השומרון במרכז המפה של מדינת ישראל בכל התחומים – גם בבניה, גם בחינוך גם בהתנדבות ובהחלט גם בספורט. אנו מזמינים את כל נוער השומרון לחלום, לגדול ולהצליח. השמיים הם הגבול!".

לגמר התחרות שהתקיים אתמול עלו שש מדינות: ישראל, רוסיה, גיאורגיה, פורטוגל, ארצות הברית ובולגריה. יונתן ואיימי ביצעו תרגיל גמר נפלא עליו קיבלו 29.400 נקודות - הציון הגבוה בכל התחרות כולה, וקטפו את תואר אלופי עולם. למקום השני הגיעו הצוות מפורטוגל עם ניקוד של  27.950 ובמקום השלישי הצוות מרוסיה 27.680.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן