מלחמה באירופה

מאוקראינה לרבבה: משפחה ראשונה שנמלטה מהמלחמה הגיעה ליישוב

קבלת פנים מרגשת בשומרון. אם ו-5 ילדים שנמלטו מאוקראינה הגיעו אמש לשומרון והתקבלו בחיבוק חם. אם המשפחה מאירה: "אין מילים להודות, הגענו הביתה. יוסי דגן: "השומרון פותח את שעריו בפני העולים מאוקראינה, הלב שלנו אתכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/22 09:05 א באדר ב'

מאוקראינה לרבבה: משפחה ראשונה שנמלטה מהמלחמה הגיעה ליישוב
ראש מועצת שומרון יחד עם רב הישוב רבבה, מאירה וילדיה בביתם החדש בשומרון, צילום: ניר דבוש - מועצה אזורית שומרון

אירוע מרגש נערך אמש ביישוב רבבה שבשומרון. משפחה יהודית שנמלטה מהמלחמה באוקראינה הגיעה להתגורר ביישוב. את פניהם של המשפחה קיבלו ראש מועצת שומרון יוסי דגן, יו"ר וועד היישוב עו"ד מנשה וחניש רב היישוב הרב אוריאל גנזל, יו"ר וועדת קליטה בנימין אינגולד, משפחות וילדי הישוב וכן העולים שנקלטו לאחרונה בישוב לאחר שעלו מצרפת. 

המלחמה שפרצה בשבוע שעבר הובילה למאות אלפי פליטים שברחו מרחבי אוקראינה, כאשר ביניהם יהודים רבים שנמלטו מההפגזות על המדינה. בני המשפחה החליטו בעקבות המלחמה לעלות לישראל, אב המשפחה נשאר באוקראינה, בכדי לסייע לבני הקהילה היהודית שנותרו מאחור.

הם התרגשו לשמוע על ההתגייסות האדירה מצד תושבי היישוב לסייע להם בתהליך הקליטה בשומרון. עשרות מתנדבים ברבבה, וועד הישוב, התגייסו בכל הכח לסייע למשפחה - אם וחמישה ילדים בגילאים 6 עד 14 -   התושבים ריהטו באופן מלא את הבית שניתן למשפחה, ודואגים לארוחות חמות. אליענה סוקולוב ומנהלת הקהילה אלינור מנדל לוו את מאירה וחמשת ילדיה, הממתינים לאב המשפחה גרשון שיגיע גם הוא אחריהם. 

רב הישוב רבבה הרב אוריאל גנזל נשא תפילה יחד עם כל הנוכחים, לשלומו של גרשון בעלה של מאירה, שנותר מאחור, ולשלום היהודים באוקראינה ואמר כי הקהילה כולה סביבם כדי לסייע להם בקליטה בארץ. 

ראש מועצת שומרון יוסי דגן העניק למשפחה זר פרחים ומענק כספי מטעם המועצה לקליטה מהירה.   דגן בירך את בני המשפחה על אומץ ליבם, ואמר: "אנחנו מתרגשים לקבל כאן את מאירה והילדים ומחכים לגרשון שיגיע. אתם חלוצים, העולים הראשונים מאוקראינה שמגיעים מהמלחמה, אחריכם יגיעו עוד רבים, השומרון פותח את שעריו בפני העולים מכל העולם ובוודאי מאוקראינה, הלב שלנו אתכם".

יו"ר וועד הישוב עו"ד מנשה וחניש: "כולנו עם אחד וזה לא משנה איפה אנחנו נמצאים. כשליהודי כואב בצד אחד של העולם, ליהודי בצד השני כואב, והוא ירוץ לחלץ אותו. בזכותכם, פה ברבבה, כל הכוחות של החסד והטוב והאהבה יצאו החוצה, נתתם לנו זכות להביע את זה".

מאירה בלוריצ'קי הודתה בהתרגשות לנוכחים ואמרה: "אני רוצה להגיד תודה גדולה לכל המשפחה, רצינו להמלט מהמלחמה, ואנחנו רואים שכל אחד הביא משהו, עכשיו אני מרגישה שמצאנו משפחה אמיתית. חזרנו הביתה".