ערבים יידו אבנים, מתיישבים החזירו | גנץ: נגד אלימות לאומנית אפעל ביד קשה

מתיישבים שנסעו בשומרון ספגו יידוי אבנים לעבר רכביהם, ונאלצו להתגונן. אחד מהם, תושב בנימין, סיפר: "נסענו בשיירה וחטפנו אבנים בחווארה, אבן פגעה 5 ס"מ בחלון שסמוך לבתי" | גנץ לא מתכוון לשתוק: "האירועים האחרונים של פשיעה לאומנית ביהודה ושומרון - חמורים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/01/22 21:23 כב בשבט התשפב

ערבים יידו אבנים, מתיישבים החזירו | גנץ: נגד אלימות לאומנית אפעל ביד קשה
גנץ נגד המתיישבים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מספר מתיישבים עשו בשעות אחר הצהריים (ב') את דרכם מהשומרון לכיוון יישובי בנימין. כשעברו בדרכם בכפר חווארה שמדרום לשכם שבשומרון, מחבלים ערבים יידו לעברם אבנים וסלעים, גם לעבר מכוניות בהן נסעו נשים וילדים. חלק מהתושבים הגיבו לאבנים שספגו, ועל פי דיווחים ערביים, ילד ערבי בן 3 נפגע באורח בינוני. שר הביטחון בני גנץ הגיב הערב למקרה ולאירועי האלימות האחרונים ביהודה ושומרון: "בכוונתי לפעול נגדם ביד קשה".

ת', תושב בנימין, שנסע באחד הרכבים יחד עם אשתו ובתם בת השנה, סיפר ל"חדשות כיפה": "נסענו בשיירה, חטפנו מטח של אבנים באחת הסמטאות, כנראה הערבים לא אהבו לראות יהודים בחווארה, יש כאן הרבה אירוע טרור לאחרונה. חטפנו אבן 5 ס"מ מתחת לחלון שבסמוך לבתי. נאלצתי לעלות על אי תנועה ולעבור נתיב כדי לברוח. בחורים אחרים בשיירה יצאו מהרכבים והחזירו אבנים. בהמשך ערבים ארבו לנו ובכל סמטה זרקו אבנים. שוב, בחורים ירדו והגיבו".

עוד אמר ת', כי לדעתו, "הניסיון להפוך כל אירוע פרובוקציה של אלימות ערבית, שיהודים נאלצו להגן על עצמם, לאירוע של "טרור יהודי" זה דבר בזוי וזה מוביל באופן ישיר להפקרת דם של המתיישבים כולם. מבחינתי זה המשך ישיר של המדיניות שגנץ וחברי הממשלה נוקטים בה - התעלמות כמעט מוחלטת מטרור ערבי ומלחמה ביד קשה כלפי האוכלוסייה ביהודה ושומרון שמתמודדות עם הפקרה של מערכת הביטחון וגם עם טרור ערבי שמרים ראש".

ת' הדגיש כי בניגוד לפרסומים השונים, הערבים הם אלה שהתחילו עם זריקות האבנים.

הנזק ברכבו של ת

הנזק ברכבו של ת' 

שלום עכשיו: "אלימות מתנחלים ממשיכה להשתולל

כאמור, שר הביטחון בני גנץ התייחס לאירועים האחרונים בהם נראים מתיישבים תוקפים פלשתינים: "האירועים האחרונים של פשיעה לאומנית ביהודה ושומרון - חמורים ובכוונתי לפעול נגדם ביד קשה. מי שמיידה אבנים, מצית רכבים ומשתמש בנשק קר או חם - הוא טרוריסט וכך נתייחס אליו. לאחרונה כינסתי מספר דיונים בנושא, ואנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך שמטרתו חיזוק הכוחות בשטח, בניין הכוח ביחד עם המשטרה והשב"כ, וריכוז מאמצים מבצעיים ומשפטיים".

סגן שר הביטחון אלון שוסטר, אמר: "עם הנצח לא מפחד - לא מדרך ארוכה ולא מדרך הטרור.
מדינת היהודים הדמוקרטית תמצה את הדין עם אזרחיה האנטי דמוקרטיים, יהודים וערבים כאחד.

בתנועת השמאל הקיצוני שלום עכשיו מסרו הערב, כי "אלימות מתנחלים ממשיכה להשתולל והפעם ילד בן שלוש עם פציעת ראש מאבן שיידו עליו מתנחלים במסע הפורגום היומי שלהם בחווארה. שישי בגבעת רונן, שבת בחוות מעון, היום סמוך למאחזי יצהר - מה עוד צריך לקרות כדי ששר הביטחון יעשה את העבודה שלו ויפנה את מאחזי הטרור הלא חוקיים מהם יוצאת אלימות מתנחלים?". 

לאחר פרסום דבריו, פנו אנשי שלום עכשיו לגנץ: "אדוני השר, הגיע הזמן לעבור מדיבורים למעשים. במקום לכנס דיונים, הורה מחר בבוקר על פירוק המאחזים הלא חוקיים מהם יוצאים רוב אירועי אלימות מתנחלים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן