בלעדי בני גנץ ואיילת שקד בקרב גרסאות: "מתי נבנו המבנים שנהרסו בחומש?"

בניגוד לגרסתה של איילת שקד, שר הביטחון אומר היום במענה לשאלת כיפה כי בחומש נהרסו מבנים שנבנו רק אחרי הרצח, "ההתיישבות בחומש איננה מקום חוקי", והוסיף: "אמשיך להיפגש עם אבו מאזן"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/01/22 16:27 א בשבט התשפב

בני גנץ ואיילת שקד בקרב גרסאות: "מתי נבנו המבנים שנהרסו בחומש?"
בני גנץ, צילום: פלאש 90, גילי יערי

שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (ב') בפתח ישיבת הסיעה לפגישה שקיים עם יושב ראש הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, בביתו בראש העין בשבוע שעבר, ואמר, "התאכזבתי משרים שמדברים מפוזיציה פוליטית על חשבון הביטחון – בחדרי חדרים הם מדברים אחרת". בהמשך סתר שר הביטחון את שרת הפנים איילת שקד שאמרה בראיון לחדשות כיפה כי בחומש נהרסו מבנים שהוקמו קודם הרצח של יהודה דימנטמן. 


(גנץ במענה לשאלת חדשות כיפה).

במענה לשאלת כיפה, "בימינה אומרים שהתנהלו מולך מגעים לדחיית הפינוי בחומש, ובכל זאת בבוקר הפינוי מגלים שמבנים נהרסו. האם הועבר מידע מוטעה לשרים בימינה, והאם, לאור העובדה שמדובר בטעות תאפשרו בנייה חוזרת של אותם מבנים שנבנו לפני הרצח?

ענה גנץ: "אנחנו הסרנו את הדברים שהתווספו אחרי הרצח ואנחנו לא מסכימים שיוקמו שם מבנים חדשים. צריך לזכור שההתיישבות בחומש איננה מקום חוקי. המקום פונה עשרות, שלא לומר מאות פעמים. אנחנו נדון בנושא הזה בהמשך, אנחנו משתדלים להתנהג בצורה הרגישה ביותר האפשרית מול המשפחה ומול האנשים בשטח". 

אז לא נהרסו מבנים מלפני הרצח? 

"לא". 

נזכיר שאמש אמרה שרת הפנים איילת שקד לחדשות כיפה: "ביום שישי כשפונו הצריפים לנו נאמר שפינו רק מבנים שנבנו אחרי ואחרי כמה שעות הבנו שפינו צריפים שהיו שם כבר כמה שבועות, אני מקווה שדבר כזה לא יקרה שוב, בטח שלא נדע מה קורה בשטח. הישיבה בחומש צריכה להישאר שם".

בפתח ישיבת הסיעה אמר שר הביטחון: "הצורך בשמירה על ביטחון אזרחי ישראל והלחימה בחמאס, הם הסיבה המרכזית שבגינה נפגשתי בשבוע שעבר עם יו"ר הרשות הפלשתינית, וזו הסיבה שאמשיך להיפגש גם איתו וגם עם גורמים נוספים באזור שהשיח איתם מסייע ליציבות, לביטחון ולאינטרסים שלנו. שמעתי את הביקורות ואני חוזר ואומר – מי שאחראי לשלוח חיילים לקרב, הוא זה שאחראי לעשות הכל כדי למנוע אותו". 

גנץ התייחס לסוגיית הקורונה ואמר: "צה"ל נערך לתמיכה מלאה בבתי החולים – גיוס מחודש של החיילים המשרתים בבתי החולים בתפקידי מנהלה, גיוס של מאות חובשים לסיוע במאמצי החיסונים ובמקרה הצורך – תמיכה במאות מאושפזי בית בקהילה. במקביל – פיקוד העורף נערך גם לסיוע למוסדות הגיל השלישי".

בנוגע למצב הביטחוני בעזה ובאיו"ש: "כפי שאנו מגיבים על שיגור בלוני תבערה, אנחנו נגבה מחיר ונבהיר לאויבינו שעל "טעויות" משלמים -  כך שידאגו שהן לא יחזרו. אנחנו נמצאים עדיין בדריכות ביהודה ושומרון, שם כוחות צה"ל פרוסים ומונעים מחוליות טרור, שחלקן מוכוונות על ידי חמאס, הג'יהאד האיסלמי וארגוני טרור נוספים, לבצע פיגועים. הצעדים שאנחנו נוקטים בשטח נועדו להביא ביטחון– ואנחנו ערוכים לפגוע בכל מי שינסה לפגוע בנו: במחבלים, וגם בשולחיהם, מכל מקום שבו הם פועלים.