30 לרצח יהודה דימנטמן הימין מפגין מול משרד ראש הממשלה: "בנט וחבריו הפקירו את ישראל"

אלפים הגיעו להפגנה אותה מובילים ראשי המועצות ביהודה ושומרון, בדרישה שלא להרוס את חומש ובדרישה להסדרת ההתיישבות הצעירה | דגן: "על חומש ועל הנגב הממשלה הזאת תיפול". גנץ: "התפתחויות שלא היו מאז ההתנתקות ומאז אוסלו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/01/22 20:22 יא בשבט התשפב

הימין מפגין מול משרד ראש הממשלה: "בנט וחבריו הפקירו את ישראל"
המונים בהפגנת הימין, צילום: דוברות בנימין

במלאות שלושים יום להירצחו של יהודה דימנטמן הי"ד בידי מחבלים, אלפים מגיעים הערב (ה') להפגנה מול משרד ראש הממשלה בירושלים. ההפגנה מתקיימת כחלק ממאהל המחאה שהקימו ראשי הרשויות ביהודה ושומרון בתחילת השבוע. בעקבות האירוע הקשה שהתרחש אמש, בו נהרגו שני הקצינים מחטיבת הקומנדו, הודיעו ראשי הרשויות על דחיית ההפגנה ועצרת הזיכרון לשעה 19:00, עם סיום הלוויותיהם של הקצינים.

ראשי המועצות אשר מובלים את המחאה קוראים שלא להרוס את חומש, לא להיכנע לטרור, להפסיק את ההשתלטות של הערבים על השטחים הפתוחים - ביו"ש ובנגב ולהסדיר את התיישבות הצעירה. 

בין ראשי המועצות שמשתתפים בהפגנה נמצאים ראש מועצת בית אל שי אלון, ראש מועצת קדומים חננאל דוראני, ראש מועצת קרית ארבע אליהו ליבמן, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, ראש עיריית עמונאל אליהו גפני, ראש מועצת מעלה אפרים שלמה ללוש, ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

אתיה, אלמנתו של יהודה הי"ד |

אתיה, אלמנתו של יהודה הי"ד | צילום: דוברות שומרון

אתיה דימנטמן, אלמנתו של יהודה הי"ד, סיפרה לאלפים על יהודה שאהב מאוד להכניס אורחים. "יומיים לפני שהוא נרצח, במוצאי צום עשרה בטבת, הכנתי לו אוכל שהוא אוהב. פסטה עם בולונז. תוך כדי הוא מתקשר אליי: 'בסדר שאני אביא אורח?' סבבה. אחרי דקה: 'בסדר שאני אביא עוד אחד?' לא ידעתי אם יהיה מספיק והתלבטתי והוא אמר: 'יהיה בסדר. יהיה בסדר'. והוא כל כך זרח ושמח שהוא מביא אותם!". 

בדבריה פנתה לבנט: "האם ברור לך שארץ ישראל שייכת לעם ישראל? שאנחנו בעלי הבית? שנסיגה מחומש היא פרס לטרור?! עם ישראל בא לכאן היום כדי להגיד בגאווה - יהודה דימנטמן נרצח כדי ללמד אותנו משהו חשובף ארץ ישראל שייכת לעם ישראל".

ישראל גנץ: "קורים דברים שלא היו כאן עשרות שנים"

"המאבק הזה באותה מידה שהוא על חומש הוא גם על הנגב ועל כל ארץ ישראל", אמר יוסי דגן. "הביזיון הזה שבאותו יום שהממשלה מאשרת את החוק של חיבור חשמל למאחזים הבדואים שמשתלטים על אדמות הנגב, הממשלה מנתקת את החשמל והורסת בתים בחומש היא בושה וכשל ערכי. לא ניתן להפקרות הזאת להמשיך. על חומש ועל הנגב הממשלה הזאת תיפול".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר בעצרת: "ממשלת ישראל מקדמת תהליך מדיני ויושבת עם מעודד המחבלים אבו מאזן לפגישות מדיניות. אתם השתגעתם?", שאל גנץ. "ראש הממשלה בנט, אתה מכיר היטב את ההשתלטות הערבית והאירופאית על שטחי יו"ש. אנחנו קרבים לשלב אל-חזור. הם כובשים אותנו. הם יוצרים טבעות חנק סביב היישובים והכבישים שלנו, ואתה החלטת לשתוק ולהשלים עם זה".

לסיום אמר גנץ: "התרעתי לפני הבחירות, התחננתי שלא תקימו את הממשלה הזו כי ידעתי שהיא תפגע בהתיישבות. בכל החצי שנה האחרונה נמנעתי מלמתוח ביקורת רוחבית. אבל בתקופה האחרונה התגלה לצערי שכל מה שהזהרתי אתכם ממנו אישית, קרה וקורה. קורים דברים שלא היו כאן עשרות שנים. התפתחויות שלא היו מאז ההתנתקות ומאז אוסלו. ההתיישבות יצאה היום למאבק. לא ננוח".

ישראל גנץ בהפגנה |

ישראל גנץ בהפגנה | צילום: דוברות בנימין

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה אמר כי "מי שמשתף פעולה עם אלו אשר מרימים יד על יהודים, על הנגב שלנו, על יהודה ושומרון שלנו, על ישיבת חומש שלנו ועל הארץ כולה - אינם ראויים להנהיג את מדינתנו. אנו ממשיכים כאן את דרכו של אברהם אבינו, של צבא יוצאי מצרים, של המכבים, של לוחמי גוש עציון, של לומדי התורה בחומש - לא ננוח ולא נשקוט במאבק על אדמתנו, עמנו ותורתנו".

"אדוני ראש הממשלה, הסטארטפ שלך נכשל". אמר ראש מועצת בית אל, שי אלון. "ביקשתם שנבחן אתכם במעשים, אז בבקשה: הפקרתם את הנגב, האויב מרים את הראש, אין תקציב לכבישים ביהודה ושומרון וההשתלטות של הפלסטינים על שטחי C רק גדלה". אלון והוסיף "לעם ישראל מגיע ממשלה יהודית, לאומית ולא ממשלה שנתמכת על מנסור עבאס ויאיר גולן".

סמוטריץ': "הזהרנו בהקמת הממשלה ואת התוצאות אנחנו רואים היום"

יו"ר ציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', אמר בהפגנה: “בנגב ייבחן העם בישראל ובחומש ייבחן העם בישראל. ממשלה שמעניקה פרס לטרור זו ממשלה מסוכנת למדינת ישראל. ממשלה שכל כולה רוח גבית לטרור.  הזהרנו בהקמת הממשלה ואת התוצאות אנחנו רואים היום".

"בנט וחבריו הפקירו את מדינת ישראל. רק אתמול החליטו על חיסול הנטיעות בנגב בעקבות אלימות הבדואים ומחסלים את ישיבת חומש בתגובה לרצח הנורא של יהודה דימנטמן הי"ד. לא ניתן להם להשלים את הגירוש שהתחיל אריק שרון. לא ניתן שהחולשה תנצח. נתאחד כולם, כל המחנה הלאומי יחד ונגיד בקול גדול עד כאן. יחד נחזיר את דגל הציונות לראש התורן, יחד, נפיל את הממשלה הרעה ונקים ממשלה לאומית, ציונית, יהודית. יחד ננצח".