משפחתו של יהודה דימנטמן ביקרה בחומש: "מצמרר להיות פה"

משפחתו של יהודה דימנטמן, תלמיד הישיבה בחומש, שנרצח בפיגוע בחודש שעבר ביקרה בישיבה: "אנחנו רואים מול עיננו כל הזמן את יהודה, ושואלים כל הזמן מה הוא היה רוצה שנעשה - והתשובה היא ברורה: להמשיך את מה שהוא מסר נפשו עליו, בחייו ובמותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/22 19:42 ט בשבט התשפב

משפחתו של יהודה דימנטמן ביקרה בחומש: "מצמרר להיות פה"
אביו של יהודה בביקור, צילום: ישיבת חומש

משפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד, שנרצח לפני כשלושה שבועות בפיגוע ירי רצחני ביציאה מחומש, ביקרה היום בישיבה שבמקום, וחיזקה את תלמידי הישיבה. הוריו של יהודה סיפרו כי הם ראו את התמונות הקשות של החרמת הציוד אתמול והאלימות הקשה של כוחות המשטרה, וחשו צורך עז להגיע לישיבה ולחזק את ידי התלמידים. "אנחנו לא יכולים לשבת בבית כאשר הבחורים פה סובלים מהתנכלויות חוזרות ונשנות", אמרו בכאב. 

אביו של יהודה, הרב מרדכי דימנטמן, סיפר בשיחה שהעביר לתלמידי הישיבה כי במפגש משפחתי שהתקיים בזום לקראת ציון ה-30 להירצחו של יהודה, הסכימו כל בני המשפחה כי הדבר המרכזי שעליהם להתמקד בו כעת על מנת להנציח את זכרו של יהודה בדרך הטובה ביותר ולהמשיך את מורשתו, הוא חיזוק חבריו בישיבת חומש, המוסרים את נפשם ולומדים תורה במקום בתנאים קשים. 

יצויין כי דבריו של הרב דימנטמן מגיעים לאחר הדרישה החד משמעית שהעבירה משפחת דימנטמן לשרי הממשלה, שלא לפנות את ישיבת חומש ולאפשר את המשך ההתיישבות היהודית במקום. הרב דימנטמן אמר כי "זה מרגש מאוד, ממש מצמרר, להיות פה, במקום הזה, במקום בו יהודה היה בדקותיו האחרונות. המקום בו למד תורה".

"להמשיך את מה שהוא מסר נפשו עליו"

''כשראיתי את הדוקרנים פה בחסימה, בכניסה לחומש - קיבלתי דקירות ללב שלנו'', הוסיף הרב. "אנחנו רואים מול עיננו כל הזמן את יהודה, ושואלים כל הזמן מה הוא היה רוצה שנעשה - והתשובה היא ברורה: להמשיך את מה שהוא מסר נפשו עליו, בחייו ובמותו", אמר. 

ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן, אמר: "כשאנחנו רואים פה את ההורים של יהודה - זה מראה שאנחנו רגילים אליו. ההרגשה היא שיש כאן עכשיו 'סיום'. יהודה הרבה פעמים עשה סיום מסכת, וההורים היו באים. אנו מברכים ומחזקים את משפחת דימנטמן היקרה ומתפללים שהקב"ה יעניק לה עוז ותעצומות נפש. אנו נמשיך בחזון של יהודה הי"ד, של לימוד תורה ומסירות נפש למען ארץ ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן