חשיפה אוטובוסים של החברה לפיתוח מטה בנימין שימשו את השוטרים בהרס עוז ציון

עשרות שוטרי מג"ב פשטו בשעות הבוקר המוקדמות על גבעת עוז ציון הסמוכה לבית אל. במהלך היום הרסו הכוחות את הבתים בגבעה, וביציאתם נסעו באוטובוסים של החברה לפיתוח מטה בנימין | החברה מסרה: "מנוגד לערכינו, נבהיר זאת למערכת הביטחון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/01/22 21:18 ח בשבט התשפב

אוטובוסים של החברה לפיתוח מטה בנימין שימשו את השוטרים בהרס עוז ציון
המג"בניקים בסיום ההרס, צילום: ללא

בפעם השישית במהלך החודש האחרון, פשטו שוטרי מג"ב על גבעה ביהודה ושומרון בכדי להרוס את הבתים הקלים בהם הושקע עמל רב. הבוקר (ב'), היתה זו שוב גבעת "עוז ציון", הסמוכה לגבעת אסף ובית אל. בשעות הצהריים את הבתים הקטנים החליפו הריסות וחפצים רבים מוטלים סביב.  

בשעות הצהריים המאוחרות, לאחר הרס כלל הבתים למעט מבנה בית הכנסת, ירדו מהגבעה השוטרים שלקחו חלק בהרס ובאבטחתו. עם הגעתם לצומת גבעת אסף עלו השוטרים על אוטובוסים של לא אחרת מאשר החברה לפיתוח מטה בנימין. נציין כי אין מדובר בפעם הראשונה בה במג"ב עושים שימוש באוטובוסים של המתיישבים עצמם, קדמו לכך מקרים בגוש עציון ובהר חברון.

 

לרשות החברה לפיתוח עומדים 39 אוטובוסים מוגני ירי אשר משמשים לרוב לצורך הסעת אלפי תלמידים ותלמידות, וכל נהגיה הם בוגרי צבא ורובם תושבי יישובי בנימין. נבהיר: מערכת הביטחון עושה שימוש באוטובוסים של המועצות לעתים קרובות, אך לא מציינות את יעד הפעולה, למשל מעצר מבוקשים.

מהחברה לפיתוח נמסר: "החברה לפיתוח לא תיקח חלק לא במישרין ולא בעקיפין בפגיעה ביישובים ובמתיישבי יהודה ושומרון. זה מנוגד לערכי החברה. נבהיר זאת בצורה בלתי מתפשרת למערכת הביטחון. נחדד זאת גם לנהגי החברה. מאות האוטובוסים של החברה נותנים בין היתר שירות ללוחמי צה"ל ומג"ב מדי יום במסגרת ההגנה על הארץ ועל בטחון התושבים".

ראש המועצה האזורית מטה בנימין, ומי שמשמש בין היתר כיו"ר החברה לפיתוח, ישראל גנץ, בעצמו לא ידע על השימוש של האוטובוסים היום. בשעות הבוקר הגיע גנץ לעוז ציון בכדי למחות על הפינוי.

"אנחנו עדים לבניה של עשרות ק"מ של כבישים ומאות מבנים לא חוקיים והמדינה לא עושה כלום. במקום זה, הורסים כאן מבנים. זאת המלחמה של ממשלת בנט, גיבורים על יהודים במקום לטפל בהשתלטות הערבית על אדמות המדינה, את זה חייבים לעצור", אמר גנץ. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן