הפינוי הראשון של בנט: כוחות הביטחון הרסו את מאחז "עוז ציון"

כוחות מג"ב הרסו הבוקר את מאחז "עוז ציון" ליד בית אל, בו מתגוררת משפחה אחת וכמה נערים. ח"כ איתמר בן גביר הגיע לאזור ההרס, ולאחר שהשוטרים סרבו לתת לו לעבור השתמש בחסינות שלו: "המשטרה חייבת להפנים שהיא לא מעל החוק"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/06/21 13:48 יג בתמוז התשפא

הפינוי הראשון של בנט: כוחות הביטחון הרסו את מאחז "עוז ציון"
מאחז עוז ציון, צילום: עוז ציון

כוחות משמר הגבול הרסו הבוקר (ד') את מאחז "עוז ציון" הסמוך לגבעת אסף בבנימין. לטענת תושבי האזור, כוחות הביטחון מנעו מהם להגיע אל המקום ולתעד. במהלך הפינוי נעצרו 7 נערים, שנעזרים בארגון חוננו.

"בימים בהם יהודים חוששים להסתובב ברחובות ערים מרכזיות במדינתם מוצאת הממשלה תקציבי עתק ועוז לשלוח את כוחות הביטחון להחריב ולהתעלל במתיישבים, יהודים בלבד, במרחבי ארץ ישראל", אמרו הבוקר בחוננו.

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, הגיע למקום הפינוי ודרש להיכנס לאזור ההרס, אך השוטרים ניסו למנוע ממנו בצורה בלתי חוקית, כניסה למקום. בן גביר התעקש, השתמש בחסינות הפרלמנטרית שלו והסביר לשוטרים כי הם אינם מעל החוק. 

בן גביר ציין כי חוק החסינות נועד לאפשר לנבחרי הציבור לשרת את קהל שבחר בהם ולבצע את תפקידם, על ידי השמעת דעותיהם, פעילות פוליטית ופיקוח על הממשלה על שלל זרועותיה ומונע מהרשות המבצעת, כמו המשטרה, להפריע להתנהלות התקינה של הכנסת על ידי הפרעה לאחד מחבריה. 

"לא ייתכן שפעם אחר פעם חברי הכנסת נאלצים להילחם על הזכות שניתנה להם בחוק ולממש את חסינותם", אמר חבר הכנסת מהציונות הדתית, והוסיף: "שוב שוטרים פועלים בניגוד לחוק ומפרים את חוק חסינות חברי הכנסת. המשטרה חייבת להפנים שהיא לא מעל החוק. לא אוותר ואמשיך להיאבק למען הציבור ששלח אותי ולא אתן שאף אחד יפריע לפעילותי, למען עם ישראל".

נזכיר כי לפני כחודשיים מחבלים ערבים השליכו שלושה בקבוקי תבערה לבית מגורים במאחז, במקום פרצה שריפה שכתוצאה ממנה נפגעו שני בחורים מכוויות באופן קל. לפני כחודש הותר לפרסום  כי כוחות צה"ל ושב"כ תפסו את חוליית המחבלים שהשליכו את בקבוקי התבערה. מהחקירה עלה כי ג'האד ברכה, מג'ד ברכאת ומחמוד נואבית, שלושתם תושבי הכפר בורקא הסמוך להתיישבות, ביצעו את האירוע האמור, בשיתוף פעולה של אחרים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן