בזמן החרמת ציוד בישיבת חומש: אלימות של המנהל האזרחי נגד התלמידים

המנהל האזרחי החרים ציוד בישיבת חומש, המתיישבים טוענים לאלימות קשה מצד פקחי המנהל. רכב מינהל שעסק בהחרמת הציוד, דרס בשוגג קצין צה"ל | בישיבת חומש אומרים: "כל חומר בניה שהוחרם היום הוא כדור נוסף לעבר יהודה דימנטמן הי"ד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/01/22 13:55 ח בשבט התשפב

בזמן החרמת ציוד בישיבת חומש: אלימות של המנהל האזרחי נגד התלמידים
רגעים לפני תחילת החרמת הציוד, צילום: ברל'ה קרומבי

אנשי המנהל האזרחי הגיעו היום (ב') ליישוב חומש והחרימו ציוד בישיבה במקום, תוך הפעלת אלימות קשה כלפי תלמידי הישיבה, שהתמקמו ללא אלימות על הכביש במקום. 

אחד מתלמידי הישיבה שרוסס בגז בידי שוטרי מג"ב טופל בידי חובשים בחומש באמצעות חמצן, נמסר כי מצבו לא טוב והוא סובל מקשיי נשימה קשים. בנוסף, ארבעה בחורי ישיבה נפגעו קל במהלך הפינוי מאלימות שוטרי מג"ב ומשימוש כנגדם בגז, חלקם נפגעו בראשם. בתוך כך, רכב מינהל שעסק בהחרמת הציוד, דרס בשוגג קצין צה"ל במקום, הקצין נפגע ברגלו.

אחד הפצועים

אחד הפצועים צילום: ברל'ה קרומבי

רבני הישיבה בדיבור עם קציני צה"ל, ניסו להרגיע את הרוחות. העימותים במקום נפסקו לאחר עזיבת פקחי המינהל את האזור. נציין כי במינהל האזרחי הכחישו כל אלימות מצדם.

בישיבת חומש נאלצו שוב לספוג את אלימות כוחות הביטחון. "שוב הוציאה הממשלה בלון ניסוי כדי לראות את תגובת הציבור לגדיעת 15 שנים של לימוד במקום. ממשלת ישראל החליטה לחדש את חוק ההתנתקות וליישם אותו בחומש. בזכות התמיכה הציבורית האדירה זה לא קרה בתום ימי השבעה על תלמידנו יהודה דימנטמן הי"ד", מסרו גורמים בישיבה.

"מהיערכות הכוחות בשטח והאירועים האלימים, אנחנו מבינים שממשלת בנט וגנץ נערכת להפעלת התוכנית מיד עם תום ימי ה-30. כל חומר בניה שהוחרם היום הוא כדור נוסף לעבר יהודה דימנטמן. אנחנו קוראים לממשלה לעצור את התוכנית ולא לבצע את ההתנתקות שוב".

נזכיר כי אתמול הפגינו מאות מפגינים מול ישיבת הממשלה כחלק מהמאבק כנגד פינוי חומש והפגיעה בהתיישבות הצעירה. 


("תתי אדם", יאיר גולן על מתיישיב חומש)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן