הרס שישי בהתיישבות בתוך חודש: כוחות הביטחון הורסים את גבעת עוז ציון

כוחות הביטחון הגיעו לגבעת עוז ציון שבבנימין, והחלו בכיתור הבתים לקראת הריסתם. בן גביר: "זו אותה ממשלת ישראל שלא הורסת בנגב, ומעבירה חוק חשמל לפורעי החוק" | במקום מתגוררת שתי משפחות ועוד גרעין של בחורים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/01/22 08:03 ח בשבט התשפב

הרס שישי בהתיישבות בתוך חודש: כוחות הביטחון הורסים את גבעת עוז ציון
מתכוננים להרס בעוז ציון, צילום: ללא

עשרות שוטרים מלווים בכלי הרס פשטו הבוקר (ב') על גבעת עוז ציון שבבנימין, והחלו בכיתות הבתים לקראת הריסתם.  מדובר בהרס השישי בהתיישבות בחודש האחרון, דבר שמהווה עליה חדה ביותר ויכול ללמד על שינוי מדיניות הממשלה בנושא. בגבעה, מתגוררות שתי משפחות וגרעין של בחורים, וכן קיים במקום בית מדרש פעיל ובית כנסת.

על פי דיווחים מהשטח, שני תושבים כבלו את עצמם במתקן ברזל לרצפה במטרה לעכב את הפינוי ולהקשות על הכוחות במלאכת ההרס. על פי ניסיון העבר, מדובר בעיכוב משמעותי שייתכן וייקח מספר שעות כדי לפרק את המתקן.

יהודה ליבר, התבצר בביתו |

יהודה ליבר, התבצר בביתו | צילום: ידידיה גרוסמן

צילום: ללא

בגבעה תקפו בחריפות את ההרס: "נפתלי בנט, איילת שקד וניר אורבך הם האחראים לשליחת כוחות ההרס הבוקר, כחלק ממגמה שמובילה הממשלה שמטרתה הקמת מדינה פלשתינית בשטח".

"מסביבנו פזורים מאות בתים ערבים שנבנו בצורה בלתי חוקית, אך בנט ושקד בוחרים להרוס דווקא ליהודים. יש כעת מערכה אמיתית על יהודה ושומרון, אך איננו מתכוונים לוותר ונמשיך להיאבק על עתיד ארץ ישראל", הוסיפו.

חבר הכנסת איתמר בן גביר, שביקר במקום בפינוי הקודם שהתרחש בחודש יוני, אמר הבוקר: "תאוות ההרס של בנט גנץ להרוס מאחזים לא נגמרת. זו אותה ממשלת ישראל שלא הורסת בנגב, ומעבירה חוק חשמל לפורעי החוק. הממשלה גיבורה רק על יהודים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן