גבעת יהודה: התיישבות חדשה לזכרו של יהודה דימנטמן הי"ד

שעות ספורות אחרי הפיגוע הקשה חבריו של הנרצח הקימו נקודת התיישבות חדשה לזכרו, במועצת יש"ע לוחצים על ראש הממשלה נפתלי בנט להסדיר את חומש בתגובה לפיגוע

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/12/21 08:04 יג בטבת התשפב

גבעת יהודה: התיישבות חדשה לזכרו של יהודה דימנטמן הי"ד
ההתיישבות החדשה, צילום: יצחק וייס

‏גבעת יהודה - לזכרו של יהודה דימנטמן הי"ד - הוקמה הבוקר (ו') מול קריית ארבע. הגבעה הוקמה על ידי קבוצת מתיישבים, חלקם חברים של הנרצח. חברת הכנסת אורית סטרוק הגיעה לחזק את המתיישבים, "לנתב את הכאב העצום על הירצחו - לבניה והיאחזות".

בדרכה של חברת הכנסת סטרוק להלוויתו של יהודה דימנטמן עצרה לחזק את חבריו שהקימו נקודה חדשה בסמוך לקריית ארבע. סטרוק אמרה: "חבריו של יהודה, שהיה חבר פעיל בתנועת נחלה, החליטו לנתב את הכאב העצום על הירצחו - לבניה והיאחזות בקרקע, והקימו את המקום לזכרו, על אדמות מדינה. בדרכי ללוויה, שתצא מהישוב החרב חומש, עצרתי לכמה דקות לחזק אותם".

במקביל, במועצת יש"ע דורשים מראש הממשלה נפתלי בנט תגובה ציונית לפיגוע הירי. בהודעה שפרסמו ראשי מועצת יש"ע נכתב, "אין פשרות במלחמה בטרור, אנחנו דורשים הערב מראש הממשלה תשובה ציונית הולמת -להסדיר את הישיבה בחומש ואת כביש הגישה ליישוב. הכתובת לפיגוע הזה הייתה על הקיר, כבר תקופה שאנחנו דורשים הסדרה ואבטחה הולמת לחומש ולתלמידי המקום".
 
"אנחנו שולחים את תנחומינו למשפחתו וליקריו של יהודה דימנטמן הי״ד שבסך הכל היה בדרכו למשפחתו מיום לימודים בישיבה. שום ירי לא יכניע אותנו, נמשיך בבנייה ובהתיישבות", הוסיפו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן