כרם שניטע לזכרה של שיר חג'אג' הי"ד - נעקר במהלך הרס מאחז בבנימין

כרם ענבים שניטע לפני כחצי שנה לזכרה של סגן שיר חג'אג' הי"ד, נעקר במהלך ההרס בגבעת גאולת ציון שבגוש שילה. הוריה של שיר: "הלב נקרע מהתמונות הקשות של הרס וחורבן. המדינה איבדה את דרכה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/11/21 10:19 יג בכסלו התשפב

כרם שניטע לזכרה של שיר חג'אג' הי"ד - נעקר במהלך הרס מאחז בבנימין
הכרם שנהרס, צילום: ללא

כוחות גדולים של משטרה ומנהל אזרחי הרסו הבוקר (ד') את המאחז גבעת גאולת ציון שבגוש שילה. מהמקום הגיעו דיווחים על אלימות קשה כנגד נערות וכנגד אחד מתושבי המקום. בגבעה מתגוררות שתי משפחות וגרעין של נערים. 

עשרות תושבים ונערים מהאזור מחו במקום כנגד ההרס. בגבעה תקפו בחריפות את ההרס: "בשעת בוקר מוקדמת מבצעת הממשלה שהצהירה על היותה '10 מעלות ימינה' הרס בנקודת התיישבות ותיקה, בעוד שהבניה הערבית מסביב משגשגת באין מפריע. הממשלה הזאת הוכיחה שוב שערכים ציונים של התיישבות וחלוציות, אינם חלק מסל הערכים שלה".

כרם ענבים שניטע לפני כחצי שנה לזכרה של סגן שיר חג'אג' הי"ד שנרחצה בפיגוע בטיילת ארמון הנציב בתחילת שנת 2017, נעקר הבוקר במהלך הרס הגבעה. את הכרם נטעו הוריה של שיר יחד עם תושבי הגבעה לפני מספר חודשים בחלקת אדמה הסמוכה לבתי המשפחות.

הרצל ומירב, הוריה של שיר הגיבו להרס הבוקר: "הלב נקרע מלראות את התמונות של הכרם על שם בתי שיר עקור, ושלט ההנצחה מוטל על הרצפה, אבל הריסת ועקירת בתי המתישבים המדהימים בארץ ישראל, כואבת הרבה יותר".

"מדינה שמחברת עשרות אלפי בתים ערבים לא חוקיים לחשמל וביד השניה הורסת בתי יהודים, היא מדינה שאיבדה את מצפונה ואת דרכה המוסרית, והפכה להיות ארץ חשוכה ללא שורשים וללא דרך.
מדינה שבה יש זכויות לאויבים  ולא לאזרחים. עם ישראל לא ישבר, ואנחנו נבנה את גאולת ציון שוב וננטע את כרם 'שירת ציון' גדול על שטח גדול יותר", אמרו.