מעצר אלים של תלמידי ישיבת חומש

מעצר תלמידי הישיבה: הבוקר פשטו כוחות משטרה גדולים על ישיבת חומש וביצעו מעצרים. זאת לאחר שהתלמידים התלוננו למשטרה על יידוי בקבוקי תבערה אבנים ומטען בכניסה למקום

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/10/21 20:07 יח בחשון התשפב

מעצר אלים של תלמידי ישיבת חומש
המעצר בישיבת חומש, צילום: ללא

במהלך הלילה האחרון פנו תלמידי ישיבת חומש ומנכ"ל הישיבה שמואל וונדי למשטרה וכוחות הביטחון דיווחו על זריקת אבנים ובקבוקי תבערה לעברם, ומטען בכניסה למקום. כוחות הצבא והמשטרה סירבו להגיע במהלך הלילה. רק בשעות הבוקר הגיעו חבלני המשטרה לפרק את המטען שהתברר כמטען דמה. 

במהלך תמוה מיד לאחר מכן, כוחות  משטרה גדולים פשטו הבוקר (א') על ישיבת חומש. ועצרו את הבחורים. בישיבה מייחסים את  הפשיטה לעובדה שלאחרונה התגברו אירועי הטרור באזור: "במקום לטפל באלימות הערבית, בוחרים לטפל במותקף", אומרים בישיבה.


(המעצר בישיבה, היום).

בשבועות האחרונים חוו תלמידי הישיבה עלייה משמעותית במקרי הטרור כלפי העולים לחומש: זריקות אבנים ובקבוקי תבערה כלפי רכבי הישיבה והמבקרים הרבים ואף מטען דמה שהונח בכניסה לחומש וגרם לחסימת הציר למשך שעות ממושכות. לאור ההתגברות האירועים, הובילה הישיבה פניה לצבא בדרישה לטפל בהתארגנויות המסוכנות . 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הלין על הרדיפה כלפי תלמידי הישיבה ואמר: "היחס לתלמידי ישיבת חומש הפך לאובססיה. אם נמצא זמן פנוי לרדוף אחרי כמה תלמידי ישיבה שכל פשעם הוא לימוד תורה על אדמת ארץ ישראל, אולי אפשר היה להשקיע את אותו זמן בעצירת השתלטות הרשות הפלסטינית על שטחי C, ואובדן חמור של שטח בשליטה ישראלית מלאה".

"במקום לטפל בזורקי אבנים. מחפשים תלמידי ישיבה. אני קורא לממשלה להורות לעצור את ההתנהלות הזו שיש לה ריח של שנאת כל מה שיש בו קצת תורה וקדושה. ישיבת חומש המתחדשת  פועלת מתוך הישוב חומש שנעקר מתושביו אולם הוא נשאר כולו בשליטה ישראלית מלאה. אין שום הצדקה לעצירת בחורים מלעלות למקום וללמוד תורה", הוסיף.

הרב אלישמע כהן, ראש ישיבת  חומש הוסיף: הישיבה היא פרויקט התיישבותי חלוצי אשר מקיים כבר 15 שנים, דרישה לשוב לריבונות ולשליטה בארץ ולתקן את חטא הגירוש. מעצר בחורי הישיבה, כתגובה לאירועי הטרור, מהווה רוח גבית לטרור ואנחנו חוששים בצורה רצינית להתגברות התקיפות ולסיכון חיי אדם.  בימים שכבר ברור שפשע הגירוש שכלל התקפלות מול אויבים, הביא לתקיפות נוספות, מן הראוי שהמשטרה לא תמשיך את הקו השגוי והמסוכן ותפעל לתפיסת התוקפים ולא למעצר המותקפים.