שוב: הרס הישיבה ובתי משפחות בישוב חומש

כוחות משטרה ומג"ב גדולים, מלווים בכלי הנדסה והריסה, פשטו על הישוב חומש בצפון השומרון, בו פועלת כבר 15 שנים ישיבת חומש, שהוקמה על הריסות הישוב המקורי שהוחרב במהלך גירוש ישובי גוש קטיף לצפון השומרון בתוכנית ההתנתקות. ראש ישיבת חומש: "בוחרת אותה מדינה לגדוע לעצמה את היד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/21 19:47 יד באייר התשפא

שוב: הרס הישיבה ובתי משפחות בישוב חומש
הרס ישיבת חומש, צילום: ישיבת חומש

כוחות משטרה ומג"ב גדולים, מלווים בכלי הנדסה והריסה, פשטו היום (ב') על הישוב חומש בצפון השומרון, בו פועלת כבר 15 שנים ישיבת חומש, שהוקמה על הריסות הישוב חומש המקורי שהוחרב במהלך גירוש ישובי גוש קטיף לצפון השומרון בתוכנית ההתנתקות.

הכוחות הוציאו מהמבנים את תלמידי הישיבה ואת המשפחות והחריבו את המבנים במקום. במהלך הפינוי הוחרבו 8 מבנים, ביניהם בית המדרש, מגורי התלמידים ובתים של 4 משפחות. לדברי התלמידים בפינוי לקחו חלק מאות שוטרים וחיילי מג"ב.

הרב אלישמע כהן, ראש ישיבת חומש, כינס את התלמידים במהלך הפשיטה על הישוב וההרס וקרא להם להמשיך ללמוד את "סדר בוקר" למרות מראות החורבן. הרב כהן אמר כי זה "כאב גדול מאד שדווקא בימים האלה, בין יום העצמאות ליום ירושלים, שבהם אנחנו מודים להשם על הנסים הגדולים שעשה לנו ועל המדינה שנתן לנו, בוחרת אותה מדינה לגדוע לעצמה את היד והורסת ישוב בארץ ישראל".

הישוב חומש בצפון השומרון גורש ונעקר במהלך תוכנית ההתנתקות ובתיו נהרסו עד היסוד. חלק מתושביו מתגוררים כיום בישוב שבי שומרון ותושבים אחרים עזבו את צפון השומרון. לאחר מספר שנים הוקמה במקום ישיבת חומש, בה לומדים עשרות תלמידים ומחזיקים את השליטה היהודית בצפון השומרון. במהלך השנים קראו ח"כים ושרים רבים לבטל את "חוק ההתנתקות" ולשוב לצפון השומרון.

בסיום ההרס חזרו תלמידי הישיבה למקום והמשיכו ביום הלימודים בישיבה. מנכ"ל ישיבת חומש שמואל וונדי אמר כי "אירוע הפינוי וההרס לא יחליש את תלמידי הישיבה והם ימשיכו לדבוק באחיזה היהודית בצפון השומרון. מצער מאד שבזמן שמדינת ישראל מגלה רפיסות במזרח ירושלים היא מוצאת זמן לפעול ביד קשה דווקא נגד חלוצי הגבעות, שמיישבים את הארץ במסירות נפש ושומרים על חבל הרב שננטש ללא אף סיבה".

צילום: הרס ישיבת חומש