יממה לאחר האירוע לזכרו של שולי הר מלך הי"ד: פונתה הישיבה בחומש

בפעם החמישית בשנה וחצי האחרונות, כוחות הביטחון פינו את מבני ישיבת חומש, ולאחר כעשור חסמו את הכניסה ליישוב | יוסי דגן: "נעשה הכל כדי לשים לזה סוף". בצלאל סמוטריץ': "את הבדווים ילבינו בשביל רע"מ, וליהודים ימשיכו להרוס"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/08/21 19:18 ב באלול התשפא

יממה לאחר האירוע לזכרו של שולי הר מלך הי"ד: פונתה הישיבה בחומש
ישיבת חומש נהרסה בפעם הרביעית, צילום: ישיבת חומש

כוחות גדולים של מג"ב ומשטרה, הרסו היום (ג') את הישיבה ביישוב חומש שבשומרון, יממה לאחר אירוע הכנסת ספר תורה לזכרו של שולי הר מלך הי"ד שאתמול חל יום השנה ה-18 להירצחו. בנוסף, לאחר עשור בה הדרך ליישוב היתה פתוחה, חרצו הכוחות את הכביש המוביל ליישוב וחסמו את הכניסה ליישוב. זו הפעם החמישית בשנה וחצי בה מבוצע הרס של הישיבה בחומש, שפועלת כבר 15 שנים.

במהלך הפינוי ולאחריו המשיכו התלמידים ללמוד במקום והמשיכו את סדרי הלימוד בישיבה. במהלך הפינוי גררו הכוחות את אחד מבחורי הישיבה באלימות על הכביש במקום, ופצעו אותו בראשו, הבחור פונה לבית החולים לטיפול רפואי.

צילום: ישיבת חומש

ראש המועצה האזורית שומרון ותושב חומש לשעבר, יוסי דגן, תקף את ההרס: "היום ברור לכולם שהגרוש מגוש קטיף וצפון השומרון הוא עוול שיש לתקן, לצערי במקום לתקן היום הרסו את הישיבה. זהו חוסר רגישות להרוס בדיוק ביום השנה להירצחו של שולי הר מלך הי"ד. נעשה הכל כדי לשים לזה סוף. הישיבה במקום תמשיך בע"ה ותפרח והיישוב חומש ישוב לתפארתו, כך גם כל שאר ישובי צפון השומרון שנחרבו בגרוש".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', גינה את פעילות המנהל האזרחי בישיבת חומש. "אחרי שאתמול הכניסו לישיבת חומש ספר תורה לזכרו של שולי הר מלך הי"ד היה דחוף לממשלת השמאל לשלוח את המנהל האזרחי להרוס ולפנות שוב את הישיבה. את הערבים יחברו לחשמל בשביל המשותפת, את הבדווים ילבינו בשביל רע"מ, וליהודים ימשיכו להרוס. אין אף מפלגה בקואליציה הזו שדואגת להם. בושה".

הריסת הכביש

הריסת הכבישצילום: ישיבת חומש

בסוף אפריל 2021 כוחות הביטחון הוציאו מהמבנים את תלמידי הישיבה ואת המשפחות והחריבו אותם.  במהלך הפינוי הוחרבו שמונה מבנים, ביניהם בית המדרש, מגורי התלמידים ובתים של ארבע משפחות. 

בנובמבר 2020 הגיעו כוחות גדולים של המנהל האזרחי לפנות את תלמידי הישיבה להרס שני בתוך שבועיים. במהלך הפינוי פעלו הכוחות באלימות, הרסו את ארון הקודש שבישיבה, הרסו את האוהל שנבנה לשם מחסה מהגשם לתלמידי הישיבה והחרימו ציוד חשמלי.  בסוף אפריל 2020 בוצע ההרס הראשון.