עשו לנו בית ספר: ברש"פ בנו 100 מבנים לא חוקיים בשטח C

תנועת רגבים מפרסמת דוח חדש על ההשתלטות המכוונת של הרשות על השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון, באמצעות הקמת 100 בתי ספר בלתי חוקיים בשטח C | כל זאת בזמן שהצפיפות בבתי הספר ברש"פ נמוכה מבישראל

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/08/21 13:04 ט באלול התשפא

עשו לנו בית ספר: ברש"פ בנו 100 מבנים לא חוקיים בשטח C
אחד מבתי הספר הלא חוקיים, צילום: תנועת רגבים

דו"ח חדש של תנועת רגבים שנחשף היום (ג') מעלה כי ב-12 השנים שחלפו מאז ההכרזה של ראש הרשות הפלסטינית דאז, סלאם פאייד, על התכנית להקמת מדינה פלסטינית, הקימה הרשות מאה בתי ספר חדשים ובלתי חוקיים בשטח C כאשר חלק ניכר מהם הוקם במימון בינלאומי.

מניתוח הנתונים עולה, בין השאר, כי כ-30 בתי ספר נבנו על אדמות מדינה ועל אדמות סקר, שבעה נבנו בתוך שטחי אש המשמשים את צה"ל לאימונים, ארבעה בשמורות טבע, שישה באתרים ארכיאולוגיים ושלושה על אדמה פרטית. 19 מהמבנים הוקמו בשטח B אך הורחבו ללא היתר על קרקע סמוכה, בשטח C.

עוד עולה בדוח כי הצפיפות בבתי הספר הפלסטינים ביהודה ושומרון (313 תלמידים בממוצע בכל ביה"ס) נמוכה מהצפיפות בבתי הספר בישראל (337 תלמידים בממוצע בכל ביה"ס) ונמוכה בהרבה מהצפיפות בבתי הספר בירדן (476.9 תלמידים בממוצע בכל ביה"ס). מניתוח הנתונים הללו עולה שהקמת בתי הספר אינה נובעת מצורך, בוודאי לא צורך דחוף, בבתי ספר חדשים.

כמו כן, על אף הניסיונות לצייר את בניית בתי הספר כמתן ״פתרון הומניטרי״ בשל המרחק הרב ממקום המגורים למוסד החינוך, בדיקת רגבים מעלה כי כל בתי הספר החדשים הוקמו במרחק של כמה מאות מטרים עד 3,000 מטר בלבד מבתי ספר קיימים. 

תיעוד ההשתלטות

תיעוד הבנייה                                                                                                                   צילום: תנועת רגבים

כזכור, ב-2009 הכריז ראש הממשלה הפלסטינית דאז, סלאם פיאד, על תוכניתו להקמה בפועל של מדינה פלסטינית בגבולות 67'. המטרה העיקרית בתוכנית הייתה לטשטש את הגבולות בין שטחי B ,A ו-C ולהביא לסיפוח דה-פקטו של שטחי C, המהווים כ-62 אחוזים משטחי יהודה ושומרון ונמצאים בשליטה ישראלית - זאת באמצעות יצירת רצף טריטוריאלי מהשומרון ועד אזור דרום הר חברון. באמצעות בנייה של עשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים, פריצת דרכים, השתלטות על קרקעות, רישום המקרקעין ועוד, קובעים למעשה הפלסטינים עובדות בשטח כבר יותר מעשור.

מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים מסר: "רגבים מתריעה מזה כעשור נוכח ההשתלטות הפלסטינית המאורגנת על השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון ועל כך שאסטרטגיית הקמת בתי הספר היא רכיב מרכזי בתכנית. בתי הספר הם תמיד הסנונית הראשונה שמבשרת גשם של בניה בלתי חוקית במרחב". 

"הדו"ח החדש שלנו מוכיח בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי בעשור האחרון הרשות הפלסטינית עושה למדינת ישראל בית ספר, פשוטו כמשמעו", מוסיף דויטש. "במקום שמדינת ישראל תבוא ותאמר "לא בבית ספרנו", ותבלום את המגמה הזו בצורה נחושה וברורה, היא גם נותנת לכך יד, ומאפשרת לרשות הפלסטינית לפעול בשטח כראות עיניה. היא לא אוכפת את החוק, ואפילו מאשרת ביודעין תכניות בניה שישראל יודעת כי הן כלי אסטרטגי פלסטיני".


(תיעוד הבנייה).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן