פינוי בדרך 10 מעלות ימינה: המדינה הודיעה לבג"ץ כי תהרוס בתים ביישוב עלי

לפני מספר שנים הגישו כמה ערבים עתירה לבג"ץ בדרישה להרוס בתים ביישוב עלי, השבוע הגישה המדינה את תשובתה לבית המשפט העליון והודיעה כי בכוונתה להרוס שני בתי קבע בשכונת "נאות אילן" ביישוב

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/07/21 08:04 יט באב התשפא

10 מעלות ימינה: המדינה הודיעה לבג"ץ כי תהרוס בתים ביישוב עלי
היישוב עלי, צילום: שריה דיאמנט/ פלאש 90

הפינוי השלישי בכהונת בנט: המדינה הודיעה השבוע לבג"ץ כי בכוונתה להרוס מספר בתים בהתנחלות הוותיקה עלי, ההחלטה מגיעה בעקבות עתירה של מספר ערבים נגד הבנייה. במועצת בנימין תקפו: "שני הבתים האלה הם רק קדימון".

מדובר בעתירה שהגישו ערבים לפני מספר שנים הם דרשו את הריסתם של מספר בתים ומבני ציבור ביישוב עלי שבמועצת בנימין. כעת המדינה הגישה את תשובתה לבית המשפט העליון בו היא הודיעה כי בכוונתה להרוס שני בתי קבע מאוכלסים בשכונת "נאות אילן" ביישוב.

כרגע אין עותר שהוכיח את בעלותו על הקרקע, אך לטענת המדינה אין אופק להסדרת המקום משום שהליך בדיקת הקרקע העלה שהוא לכאורה מחוץ לקו הכחול של היישוב עלי ולכן דין הבתים להיהרס. המדינה בקשה שהפינוי וההריסה יבוצעו תוך שלש שנים ולא באופן מיידי.

בהודעה שהעבירו לבג"ץ נכתב: "אחרי בחינה נוספת של הסוגיה ועל אף הנחיה מצד הדרג המדיני לבחון דרכים להסדרת המבנים, לא נמצאה אפשרות ממשית לכך. בכוונת המדינה לפנות שני מבנים אלו". 

כזכור, בשנת 2015 ביקר בנט במכינת עלי ותקף את מדיניות הפינויים של הליכוד. בנט אמר כי: "הצבענו ליכוד פעם אחת והחזירו את חברון, הצבענו ליכוד שוב וקיבלנו את ההתנתקות, הצבענו שוב ליכוד ושמענו את נאום בר אילן. רק אם נהיה שם נוכל לעצור את הדברים האלו". 

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הגיב להודעת המדינה ואמר כי: "אנחנו מופתעים שהמדינה מיישרת קו עם העותרים הערבים ומודיעה כי תהרוס חלילה שני בתי קבע שבהם כבר שנים מתגוררות משפחות והם חלק משכונה חיה ותוססת. להרוס בית שמעמדו היה תקין ובדיקה מחודשת של המנהל החריגה אותו מקווי היישוב זו שבירת שיאים של עוולה נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון". 

גנץ הוסיף ואמר כי: "שני הבתים האלה הם רק קדימון. יש לנו מאות בתים במעמד דומה ביישובי בנימין ואלפים כאלו בכל ההתיישבות שמצאו את עצמם מחוץ לקווים הכחולים החדשים במסגרת עבודת צוות קו כחול של המנהל האזרחי. אף מדינה נורמלית לא הורסת בתים במצב כזה. זו פשוט מדיניות סדום".

דובר מועצת בנימין יהודה עמרני הוסיף ואמר על תשובת המדינה שניתנה לבג"ץ כי היא חושפת שהבטחות היועץ המשפטי לממשלה שניתנו בזמן חקיקת חוק ההסדרה, לפיהן ניתן להסדיר את בתי ההתיישבות גם בלי חוק ההסדרה, אינן עומדות במבחן המציאות. בתשובת המדינה נכתב היום כי בשל ביטול חוק ההסדרה בבג"ץ, אין מנוס מהריסת הבתים.


(בנט במכינת עלי).