בג"ץ אישר את הסדרת היישוב עלי: "בשורה להתיישבות"

היישוב, הממוקם במועצה אזורית בנימין, קיבל אישור קבע לבנייה בשטחו, זאת לאחר ששופטי בית המשפט העליון ביטלו צו ארעי שמנע את הבנייה. "בשורה להתיישבות, ליישוב עלי ולמדינת ישראל כולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/20 19:15 כג בשבט התשפ

בג"ץ אישר את הסדרת היישוב עלי: "בשורה להתיישבות"
ארכיון, צילום: נתי שוחט/פלאש 90

שופטי בג"ץ החליטו היום (ג') לבטל את צו הביניים להסדרת הישוב עלי, שהתקבל בעקבות עתירות פלסטינים באזור. צו הביניים עצר את אישור הסדר הקבע ליישוב עלי הוותיק שהוגשה על ידי מועצת בנימין. כעת הוחלט לבטל את הצו ובכך הוסרה מניעת הבנייה כלפי תושבי הישוב ונסללה הדרך לאישור סופי של ההסדר.

עם זאת, עדיין ישנם בתים רבים ביישוב שנמצאים תחת צו בית המשפט שלא מאפשר כרגע לקדם את הסדרתם הרשמית, זאת לאחר ששופטי בג"ץ החליטו כי לבתים אלה ישנם בעיה מלקבל את האישור "אשר לגביהם הופנו ההשגות עליהן נסובה העתירה בלבד".


להורדת הקובץ

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר בתגובה להחלטת בג"ץ: "אנחנו שמחים על הסרת העיכובים להסדרת עלי. אלפי תושבים, שרבים מהם קנו בתים מהמדינה בדין, זכאים לחיות בצורה מסודרת והיום אנו מתחילים בצעדים לקראת הכשרה מלאה ביישוב. זו בשורה להתיישבות, ליישוב עלי ולמדינת ישראל כולה. תושבי עלי היקרים, זהו יום שמח מאוד עבורכם ועבור כולנו".

שר הביטחון ויו״ר ימינה, נפתלי בנט אמר: ״עלי תוסדר. בשעה טובה, למעלה מאלף משפחות המתגוררות ביישוב יזכו בע״ה לגור ביישוב מוסדר בארץ ישראל. ‏בג״ץ ביטל היום את צו הביניים שעיכב את קידום הסדר הקבע של היישוב. ‏אני מברך את תושבי עלי, את מוסדות בני דוד, ואת תושבי בנימין והשומרון כולם.
‏נמשיך לחזק את ההתיישבות"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן