מתפנים מרצון: תושבי אביתר אישרו את מתווה העזיבה

היישוב אביתר יתרוקן ביומיים הקרובים, התושבים אישרו את מתווה הפשרה למרות השינוי בהסכם שהישיבה שתוכננה לעלות לקרקע בעוד חודש לא תוקם בקרוב. פלוגת חיילים תחזיק במאחז עד לסיום בירור הקרקע

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/21 07:21 כ בתמוז התשפא

מתפנים מרצון: תושבי אביתר אישרו את מתווה העזיבה
אביתר על רקע הנוף מזרחה, צילום: אלעד הומינר, חדשות כיפה

אביתר סוף. היישוב אביתר לזכר אביתר בורובסקי שנרצח בצומת תפוח יתרוקן מיושביו ביומיים הקרובים וצפוי לעמוד ריק מתושבים בשבת הקרובה. אחרי הדיווחים על הסכם מתממש, אישרו התושבים את המתווה החדש אותו הציעה הממשלה. 

המתווה שאושר כולל את רוב הפרטים של המתווה הקודם, אך קיים בו שינוי משמעותי, השינוי הוא כי למרות שסוכם כי ישיבה תוקם במקום כבר בא' אלול, הקמת הישיבה תידחה למועד לא ידוע ותוקם רק לאחר סיום הליך הסקר המהיר לקרקע והכרזה כאדמת מדינה, לפי החוק.

תושבי אביתר מסרו בעקבות ההסכם כי: "עלינו לישוב מתוך תחושת שליחות ומכוחו של הציבור, אנו סבורים כי על אף הקושי הגדול, המתווה הינו התקדמות וצעד נוסף בבניין ארץ ישראל".

כזכור, ההסכם מגיע אחרי ישיבה ארוכה של רב השומרון הרב אליקים לבנון, הרב דודי דודקביץ' רב הישוב יצהר, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, סגן ראש המועצה דוידי בן ציון,  ראשי תנועת נחלה דניאלה ויס וצבי אלימלך שרבף וחברי הנהלה נוספים וכן יו"ר תנועת אמונים צבי סוכות, הדיון שהתקיים בביתו של הרב חיים דרוקמן, ארך שמונה שעות ובסופו אושר המתווה.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון מסר בעקבות המתווה כי: "המתווה שסוכם הוא לא מתווה החלומות שלנו. אולם כל צד בא בו לקראת השני למען אחדות ישראל בימים קשים אלו של פילוג בעם. ההסכם הזה מחייב אותנו לצעדים לא פשוטים, הבתים יישארו, הצבא עולה באופן מיידי, ובעוד מספר חודשים לאחר השלמת הליכי הסקר וההכרזה על אדמות המדינה תקום כאן ישיבה לתפארת ובהמשך התיישבות מסודרת בהתאם לחוק ולתפארת מדינת ישראל. הישוב אביתר הוא התשובה הציונית הנכונה לפיגועי הטרור בהם נרצחו יהודה גוואטה ואביתר בורובסקי הי"ד,  הישוב אביתר יקום. יהיו בו גני משחקים וקהילה מפוארת". 

צבי אלימלך שרבף יו"ר תנועת נחלה אמר כי: "הגענו להר הטוב הזה להוסיף התיישבות יהודית, יש לנו צער גדול שבזמן שממשלת ישראל לא מטפלת בבנייה הערבית היא מוצאת את האנרגיות להרוס יישוב יהודי. ע"מ למנוע הרס המקום באופן מוחלט החלטנו לקבל את המתווה ואנו מאמינים שמתווה זה יקדם התיישבות יהודית ממלכתית על ההר ובעז"ה יהיה פתח להתיישבות יהודית רחבה בכל מרחבי יהודה ושומרון"

על פי המתווה המשפחות צפויות לעזוב את בתיהן עד סוף השבוע. פלוגת חיילים תגיע למקום במקומן עד לסיום סקר הקרקעות. אם ייקבע כי מדובר באדמות מדינה תקום במקום ישיבת הסדר ומאוחר יותר צפוייה לקום התיישבות על פי חוק.

אשת ההתיישבות, דניאלה ויס הוסיפה כי: "קיבלנו את ההחלטה הנכונה לעם ישראל וארץ ישראל. העוצמות של תושבי אביתר מקרינות על האוירה הציונית".

שרת הפנים, איילת שקד על חתימת ההסכם עם תושבי אביתר: "הישג חשוב להתיישבות בארץ ישראל. אני מודה לשר הביטחון בני גנץ על הירתמותו למציאת פתרון, לראש הממשלה נפתלי בנט על התגייסותו המלאה. ליוסי דגן, לרב לבנון ולדניאלה וייס מנהיגות יוצאת דופן ועבודה ללא לאות למען ארץ ישראל. ואחרונים חביבים, חלוצי אביתר שבמסירות נפש מפגינים ציונות מהי. אל תראו ואל תחתו. מי יתן ותזכו להמשיך ליטול חלק בפיתוחה ושגשוגה של ארץ ישראל. לו יהי חלקי עמכם״


ח"כ מוסי רז מוחה באביתר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן