חודש וחצי לאחר ההרס והשיקום למעלה מ-10,00 מטיילים בהר עיבל

כחודש וחצי לאחר הרס אתר המורשת על ידי הרשות הפלשתינית, הגיעו היום כ-10,000 מטיילים, בהם כ-100 אופנוענים למזבח ולהר עיבל בכדי לחגוג במקום. יוסי דגן: "השומרון פתוח לכולם במרחק 25 דקות נסיעה מתל אביב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/03/21 16:21 טז בניסן התשפא

חודש וחצי לאחר ההרס והשיקום למעלה מ-10,00 מטיילים בהר עיבל
דגן, היום בהר עיבל, צילום: רועי חדי

פסח בשומרון. חודש לאחר הרס מזבח יהושע בן נון על ידי הרשות הפלשתינית, הגיעו היום כ-10,000 מטיילים, בהם כ-100 אופנוענים למזבח ולהר עיבל לחגוג ולטייל, זאת כחלק מפעילויות תיירות שומרון ומועצה אזורית שומרון לקידום ולשימור המקום. מועצה אזורית שומרון שלל אירועים, בין השאר היה פתוח הגן הלאומי הר גריזים, במרפסת של המדינה הממוקמת בישוב פדואל התקיימו סדנאות וטיולים מודרכים, בהם השתתפו אלפי בני אדם. 

צילום: רועי חדי

"אנחנו מזמינים את כלל הציבור לבוא ליהנות מהגנים הלאומיים, אתרי המורשת, המעיינות היקבים ואתרי הטבע ליהנות מנוף עוצר נשימה, השומרון פתוח לכולם במרחק 25 דקות נסיעה מתל אביב", אמר היום יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון. 

"הם הורסים ואנחנו בונים, הם מנסים למחוק את ההיסטוריה ואנחנו משקמים ומשמרים את ההיסטוריה העולמית ואת האתרים ההיסטורים של העם היהודי, האלפים שהגיעו היום מוכיחים כי העם היהודי לא שוכח את שורשיו. עם שזוכר את עברו יהיה לו עתיד מפואר על כל אדמתו".  

בחודש שעבר פרסמנו, כי הרשות הפלשתינית החלה לסלול כביש שנועד לחבר בין הכפר עצירה א-שמאליה לשכם, כביש שעובר בסמוך לאתר מזבח יהושע. בתיעוד שפרסם ארגון 'שומרים על הנצח' ובסרטון שפרסמה עיריית עצירה א-שמאליה בדף הפייסבוק הרשמי שלה, ניתן לראות כי בתקופה האחרונה, ביצעה הרשות עבודות במקום תוך שימוש בכלים כבדים שפגעו במתחם המקיף את המזבח. בחלק מהגדר העתיקה התוחמת את האתר, נגרסו  האבנים באמצעות מגרסת חצץ כדי שישמשו מצע לכביש ההולך ונסלל.

יום לאחר מכן, במבצע בזק וחשאי, שיקמה מועצה אזורית שומרון את החומה העתיקה המקיפה את אזור הפולחן העתיק, מזבח יהשע בן נון. במבצע השתתפו למעלה מ-30 עובדים ואנשי מקצוע, ובליווי צמוד של אנשי מקצוע מתחום הארכיאולוגיה של צוות המועצה האזורית שומרון ושל שוקי לוין לשעבר מנהל אגף הבטיחון של מועצה אזורית שומרון, שליווה את פרופסור אדם זרטל בגילוי המזבח לפני כ-35 שנה.  

כ-35 מטרים של הקיר המערבי של מתחם המזבח שוקם בעזרת אבנים מקומיות, עם זאת לא ניתן היה לשקם את החומה הצפונית שאורכה כ-20 מטרים והושחתה גם היא על ידי הרשות הפלשתינית, ולכך תידרש עבודה ארכיאולוגית יסודית.  

צילום: רועי חדי

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן