יוסי דגן בשאנור: "ימין על מלא מתקן את איוולת הגירוש"

ראש מועצה אזורית הצטרף עלה לשאנור וחיזק את גרעין המתיישבים שעלה למקום באישון לילה: "מצפים מהממשלה לאפשר להם להישאר כאן ולחדש את הישוב עוד היום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/03/21 11:53 ג בניסן התשפא

יוסי דגן בשאנור: "ימין על מלא מתקן את איוולת הגירוש"
צילום: רועי חדי

כמה שעות לאחר שגרעין המתיישבים עלה לשא-נור והודיע כי יישאר במקום, עלה הבוקר (ג') ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, למקום ממנו פונה הישוב במסגרת תכנית ההתנתקות בשנת 2005, ואמר: "שבוע לפני הבחירות, אני קורא מכאן, משא -ור, לכל מפלגות הימין, ימין אמיתי, ימין על מלא, זה ימין שמתקן את האיוולת של הגירוש, את הפשע של עקירת יהודים מביתם ומחזיר את התושבים של גנים, כדים, חומש ושא-נור הביתה".

שבוע לבחירות: חודשה ההתיישבות היהודית ביישוב שאנור

"הישוב הזה שא-נור, יחד עם הישובים חומש, גנים וכדים, נשארו שטח c .בשליטה מלאה של מדינת ישראל.  יש כאן משפחות צעירות, מדהימות אנשים שהשתחררו מהצבא, סטודנטים וסטודנטיות, שהחליטו לקשור את גורלם למקום ולחדש את ההתיישבות. וגם אנחנו המגורשים מצטרפים אליהם".

עוד הוא אמר, כמתוקף תפקידו כראש המועצה, הוא מצפה לקבל אישור מהממשלה ולהוציא להם היתרי בניה כבר היום. "אנחנו מצפים מהממשלה שתרשה להם להישאר כאן ולחדש את הישוב עוד היום. עם ישראל מצפה לכך, התושבים מצפים לכך, ועדת הבחירות צריכה לפתוח כאן קלפי ולתת לתושבים לבחור כאן. המקום הזה צריך להתחדש כישוב במדינת ישראל".

נזכיר כי במהלך הלילה שבו ליישוב המפונה משפחות הגרעין החדש, גברים, נשים וילדים. חברי הגרעין החלו בהכשרת המצודה במקום למגורים ולנו הלילה ביישוב המתחדש. יחד איתם עלתה מועמדת הציונות הדתית אורית סטרוק.