יוסי דגן קורא: "להכריז על מזבח יהושע כגן לאומי"

ראש המועצה האזורית שומרון פנה בקריאה דחופה לשרי הפנים והגנת הסביבה, להכריז על מזבח יהושע כגן לאומי על: "הרשות הפלשתינית הורסת, תפקידנו ההיסטורי להגן על אתרי ההיסטוריה למען מדינת ישראל והאנושות כולה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/02/21 17:59 ג באדר התשפא

יוסי דגן קורא: "להכריז על מזבח יהושע כגן לאומי"
שיקום אתר מזבח יהושע בן נון, צילום: מועצה אזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, פנה היום (ב') בקריאה דחופה לשר הפנים אמיר אוחנה, ולשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, להכריז על מזבח יהושע כגן לאומי, וזאת על פי סמכותם.

דגן אמרי כי "כעת ברור לכל בר דעת כי הרשות הפלשתינית, לא רק שאינה מגנה על האתרים ההיסטוריים המצויים בשטח B, אלא שהיא פועלת לפגיעה מכוונת בהם, וזאת בניגוד לחמש אמנות בינלאומיות להגנה על אתרי מורשת ותרבות בעולם כולו ואמנות עליהן חתומה מדינת ישראל".

"מדינת ישראל מחויבת להגן על אתרים אלו ודומים להם הן כדי לשמר את האתרים ההיסטוריים החשובים לעם ישראל והן בכדי להגן על המורשת התרבותית של האנושות כולה", המשיך דגן. "כפי שהתערבה מדינת ישראל ואכפה את עצירת זיהום האוויר גם בכפרים היושבים על שטח B, מתוך הבנה שבמקום שבו לא פועלת הרשות הפלשתינית שם היא צריכה להתערב, כך גם כאן ברור שעל מדינת ישראל לפעול לאלתר להגנה על אתרי המורשת ביהודה ושומרון ובראשם מזבח יהושע, וכחלק מכך להכריז על מזבח יהושע כגן לאומי על כל המשתמע מכך", פסק ראש המועצה.

כזכור, בתיעוד שפרסם בשבוע שעבר ארגון 'שומרים על הנצח' ובסרטון שפרסמה עיריית עצירה א-שמאליה בדף הפייסבוק הרשמי שלה, ניתן לראות כי בתקופה האחרונה, ביצעה הרשות עבודות במקום תוך שימוש בכלים כבדים שפגעו במתחם המקיף את המזבח. בחלק מהגדר העתיקה התוחמת את האתר, נגרסו  האבנים באמצעות מגרסת חצץ כדי שישמשו מצע לכביש ההולך ונסלל.

למחרת, במבצע בזק חשאי, שיקמה היום בשעות הצהריים מועצה אזורית שומרון את החומה העתיקה המקיפה את אזור הפולחן העתיק. במבצע השתתפו למעלה מ-30 עובדים של החברה הקבלנית "עייש עבודות עפר" ואנשי מקצוע, ובליווי צמוד של אנשי מקצוע מתחום הארכיאולוגיה של צוות המועצה האזורית שומרון ושל שוקי לוין לשעבר מנהל אגף הביטחון של מועצה אזורית שומרון.