השר אלי כהן: "מחויבים לפעול להסדרת ההתיישבות הצעירה"

השר לענייני מודיעין סייר בגבעות שילה וביישוב אביחי יחד עם אביחי בוארון: "ברשות הפלשתינית עבדו בשקט ותפסו שטח עצום בסמוך לדופן היישובים, ובכך יוצרים טבעות חנק על היישובים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/21 14:31 ג באדר התשפא

השר אלי כהן: "מחויבים לפעול להסדרת ההתיישבות הצעירה"
בוארון עם השר כהן, צילום: דוברות

שר המודיעין אלי כהן קיים היום (ב') סיור בישוב אביחי ובגבעות שילה, יחד עם אביחי בוארון, יו"ר פורום ציון וירושלים בליכוד. בסיור דנו השניים על ניסיונות ההשתלטות הערבית על השטחים הפתוחים, ועל הצורך בהרחבת הבנייה היהודית והעמקת האחיזה בקרקעות כתשובה לכך.

בתום הסיור אמר כהן כי "אנו מחויבים לפעול להסדרת ההתיישבות הצעירה ולעצירת ההשתלטות הפלסטינית על שטחים פתוחים ביהודה ושומרון. ראינו היום בסיור את הניסיון הפלסטיני לקבוע עובדות בשטח על ידי חנק היישובים היהודים. משרד המודיעין יכין תכנית שתסקור את ניסיונות ההשתלטות אשר תוצג לקבינט במטרה למנוע את התופעה החמורה הזאת.
אני מודה לידידי אביחי בוארון על פעילותו החשובה בנושא, ותרומתו להתיישבות היהודית".

בוארון הוסיף: "המטרה שינוי הפרדיגמה והתפיסה ביחס למצב כיום ביהודה ושומרון, וההבנה שאם אנחנו לא נטפל בזה כיום היישובים יתחילו להיחנק, אנחנו צריכים לעשות כל מה שאפשר כדי לבלום את השליטה האגרסיבית של הרות הפלסטינית על השטח הפתוח בכל יו"ש בשטחי b a וC, זה לא אירוע פוליטי זה אירוע אסטרטגי.

"הרשות הפלסטינית הלכה בשתי קווים ב10 השנים האחרונות, הסברה והשתלטות. הם עבדו בשקט ותפסו שטח עצום בסמוך לדופן היישובים ובכך יוצרים טבעות חנק על היישובים ומעבר לחשיבות יש כאן סכנה ביטחונית, חייבים לשנות את התפיסה ולהבין שצריך לדבר בשפה של שטח פתוח שטח בנוי. אם לא נשנה את זה נחנוק את ההתיישבות הישראלית".