תמיכה הולכת וגוברת בחוק להסדרת ההתיישבות הצעירה

סיעות ש"ס וישראל ביתנו הודיעו כי יתמכו בחוק "מרקם חיים" של ח"כ בצלאל סמוטריץ' שיעלה מחר בכנסת, ונועד להסדרת היישובים ביהודה ושומרון המכונים "ההתיישבות הצעירה". גם ח"כ קלנר והשכל מהליכוד יתמכו

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/12/20 18:52 כט בכסלו התשפא

תמיכה הולכת וגוברת בחוק להסדרת ההתיישבות הצעירה
מאחז ביו"ש. ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם הכנסת תתמוך בהסדרת ההתיישבות הצעירה, וקרוב לעשרים אלף תושבים ביו"ש יזכו למעמד שווה? ח"כ בצלאל סמוטריץ' יעלה מחר (ד') במליאת הכנסת את החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה, המכונה 'חוק מרקם חיים', ושורה של מפלגות וח"כים, משני צידי המתרס הפוליטי, הודיעו כי יתמכו בו.

ההחלטה להעלות את הצעת החוק הגיע לאחר ששר הביטחון גנץ סירב לקדם את החוק בממשלה. כזכור, השר לענייני התיישבות, צחי הנגבי, הודיע שלשום כי שר הביטחון "מסכל את החלטת ראש הממשלה לפתור את מצוקת ההתיישבות הצעירה", בכך שהטיל וטו על נוסח החלטת השר מיכאל ביטון שאמורה הייתה לעלות בממשלה, ונועדה "נועד לאפשר תנאי חיים בסיסיים בישובים".

ח"כ שרן השכל מהליכוד תתמוך בחוק. השכל אמרה היום, בביקור ביישוב בית חוגלה הסמוך לים המלח, כי יש להסדיר את ההתיישבות הצעירה, וקראה לחבריה לאשר את הצעת החוק, שהיא מבין יוזמיה: "אני רואה אתכם כחלוצים של מדינת ישראל. ההקרבה שאתם עושים כדי ליישב את המדינה, לדאוג לביטחון העתידי שלנו, לא תסולא בפז. התפקיד שלי הוא לסייע לכם ככל שאני יכולה. מה שאתם צריכים אני בשבילכם בכנסת. אימצתי אתכם. אני עושה כל מאמץ להגיע להצבעות בכנסת. אני אפעל גם מול ראש הממשלה כדי להסדיר את היישוב כמה שיותר מהר".

יו"ר תנועת ש''ס, אריה דרעי, הנחה את יו"ר הסיעה בכנסת, מיכאל מלכיאלי, לתמוך בהצעת החוק של בצלאל סמוטריץ' המסדירה את ההתיישבות הצעירה. דרעי אמר היום כי "חובתנו המוסרית לתמוך בהסדרתם של הישובים הצעירים ביהודה ושומרון. התושבים שגרים שם הם חלוצים ואידאולוגים המיישבים את הארץ בתנאים לא תנאים.
אמרתי זאת בעבר ואחזור על זה, בחלון ההזדמנויות שנוצר צריך לעשות הכל כדי לקדם את הסדרת המים והחשמל ליישובים אלה. חובתנו המוסרית היא לדאוג לדברים הומניטריים בסיסים ולחיזוק האחיזה וההתיישבות בארץ". סיים דרעי.

תמונה היסטורית. ליברמן ודרעי

תומכים בהתיישבות הצעירה. ליברמן ודרעיצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בהמשך הודיע ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו) לפורום ההתיישבות הצעירה כי סיעת ישראל ביתנו תצביע מחר בעד הצעת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה. ח"כ סובה אמר לפורום: "אני רוצה להזכיר לכולם שיו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מתגורר ביישוב נוקדים מזה כ-40 שנים ובתקופתו כשר ביטחון אישר בנייה של למעלה מ-6,000 יחידות דיור ביו"ש.
הסדרת ההתיישבות חשובה למפלגת ישראל ביתנו. בניגוד לפוליטיקאים אחרים שמפזרים הבטחות שווא - אצלנו מילה היא מילה".

ח"כ סמוטריץ' כתב בטוויטר כי "אז ש"ס וישראל ביתנו כבר הודיעו שיתמכו מחר בהצעת חוק "מרקם חיים" שתסדיר את ההתיישבות הצעירה ותנרמל את חיי המתיישבים. ורק הליכוד של נתניהו עוד מהסס".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן